SEO oznacza Search Engine Optimization
Jak połączyć SEO i PR?
Na czym polega połączenie SEO i PR?
Na samym początku, warto sobie wyjaśnić znaczenie poszczególnych skrótów. SEO oznacza Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, natomiast PR oznacza Public Relations, czyli w tłumaczeniu na język polski – relacje publiczne czy kontakty z otoczeniem. SEO i PR to dwie osobne technologie powszechnie wykorzystywane w marketingu internetowym. Obecnie nie są już rozpatrywane w pełni osobno i niezależnie od siebie. Istnieją bowiem aspekty, w których SEO pomaga PR, a także odwrotnie.
Jeśli chodzi o tę pierwszą technikę, składa się na nią przede wszystkim optymalizacja stron pod kątem technicznym oraz tworzenie odnośników zewnętrznych i praca nad zawartością wewnętrzną witryny. Do elementów składowych obszaru PR, należy natomiast strategia, treść oraz relacje. Jak łatwo można zauważyć, w obu tych sektorach wykorzystuje się element zwany treścią.
Wykorzystanie PR w SEO
Wyjaśnijmy teraz kwestię w jaki sposób PR może pomóc w rozwoju i uskutecznianiu SEO. Treści opracowane przez specjalistów z branży HR są uznawane za bardziej atrakcyjne z punku widzenia odbiorców. Wbrew pozorom są także bardziej wartościowe, jeśli wziąć pod uwagę samo pozycjonowanie stron internetowych. Składa się na to kilka czynników, które świadczą o realnym wpływie zabiegu marketingowego PR na zabieg marketingowy SEO. Pierwszym z nich jest przede wszystkim fakt, że artykuły, opisy czy innego rodzaju treści tworzone zgodnie z zasadami PR, publikowane są zwykle na profesjonalnych, wiarygodnych i jakościowych serwisach.
Google natomiast rozpatruje pozytywnie odnośniki zewnętrzne, pochodzące właśnie z takich miejsc. Po drugie, wdrożenie PR do SEO pomaga zredukować koszty. W celu pozyskania linku, stanowiącego rzetelne źródło odnoszące do danej witryny, sklepy internetowe publikują artykuły na serwisach zewnętrznych. Koszty notki prasowej, są natomiast znikome, a w niektórych przypadkach jej publikacja jest w pełni darmowa.
Trzecią kwestią, która potwierdza fakt, że działania w zakresie PR dopełniają strategię SEO, jest wyższy poziom naturalności. Jak wiadomo, tworząc treści oparte tylko i wyłącznie na zasadach SEO, prezentują się one w sposób nienaturalny. Utrudnia to czytanie oraz przyczynia się do skrócenia czasu spędzanego na stronie przez internautów. Główną przyczyną tego faktu jest ogromna ilość słów kluczowych. W przypadku notek prasowych, całość treści natomiast, czyta się płynnie, a sam artykuł sprawia wrażenie jasnego, przejrzystego i zrozumiałego.
Wykorzystanie SEO w PR
PR wywiera nieoceniony wpływ na jakość, wiarygodność i czytelność treści pisanych pod kątem SEO, a także pochłaniane koszty. Nie można jednak zaprzeczyć, iż działa to również i w drugą stronę.
W jakich przypadkach SEO wspiera działania PR? Warto podkreślić fakt, że artykuły PR po upływie kilku miesięcy, tygodni, a nawet dni, mogą stać się niemal niezauważalne dla Google, a co za tym idzie – dla internautów. Aby temu zapobiec, warto wdrożyć strategię SEO do swoich treści. Odpowiednia optymalizacja witryny internetowej, użycie konkretnych słów, fraz i wyrażeń kluczowych, zastosowanie sporej ilości nagłówków i podtytułów, linki zewnętrzne czy działania związane z tworzeniem meta tagów z pewnością wpłyną pozytywnie na pozycję Twojej strony w rankingu Google.
Należy jednak pamiętać o jeszcze jednej, istotnej kwestii. Aby te działania okazały się skuteczne, generując wyższy ruch na stronie, warto postawić na renomowaną i godną zaufania firmę, jaką jest profesjonalna agencja SEO z wieloletnim doświadczeniem.
Podsumowanie
Jak widzisz, SEO oraz PR nie są dwoma w zupełności oddzielnymi i obcymi sobie technikami marketingowymi. Aby zapewnić swojej witrynie internetowej sukces, należy połączyć działania z zakresu Search Engine Optimization, takie jak pozycjonowanie stron z metodami Public Relations. To połączenie sprawi, że w szybki i prosty sposób unikniesz błędów, które mogą przyczynić się do spadku zainteresowania Twoją stroną www. Artykuły staną się zarówno bardziej czytelne pod kątem wyszukiwarki Google, jak i atrakcyjniejsze dla oka internauty.