Myra to dzieło krakowskiego Comarchu - rewolucyjny, wirtualny asystent
Krakowska firma IT Comarch stworzyła własnego, wirtualnego asystenta. Myra ma konkurować z potężnymi Google’m i Amazonem – pisze INNPoland. Czy polski produkt ma szansę na globalny sukces?
Myra został zaprezentowana na londyńskich targach technologicznych Finovate, na początku lutego. Jego głównym wyróżnikiem na tle konkurencji jest grupa docelowa – świat biznesu.
Nasze rozwiązanie nie jest jednak okrojoną kopią z innych dużych firm. Pracowaliśmy nad Myrą przez rok. W naszym projekcie jest duża wartość dodana z zakresu samej algorytmiki, którą opracowaliśmy z naszym zespołem od samego początku – mówi w rozmowie z serwisem INNPoland Maciej Wolański, dyrektor działu R&D sektora Finanse, Bankowość, Ubezpieczenia Comarchu.
Myra ma służyć między innymi jako przekaźnik wszelkich informacji dla biznesmenów – od aktualnych kursów giełdowych, po powiadomienia o zbliżających się terminach płatności. Czym jeszcze ma się wyróżnić na tle konkurencji?
Przede wszystkim, będzie zapamiętywać i przetwarzać przekazy, jakie usłyszy od swojego właściciela. Dzięki tej funkcji ma rozumieć konteksty wypowiedzi i sprawnie się porozumiewać, z czasem tworząc własny, unikalny styl komunikacji. Dane zbierane przez Myrę mają być przechowywane w chmurze.
Na podstawie: INNPoland