[m]spark przyspiesza rozwój biznesów z branży MarTech
Co czwarty start-up nawiązał współpracę z klientami GroupM 


Informacja Prasowa - 07.05.2019
241

[m]spark przyspiesza rozwój biznesów z branży MarTech
Co czwarty start-up nawiązał współpracę z klientami GroupM 


Zakończyła się pierwsza edycja programu [m]spark. Współpracę ze startupami z akceleratora podjęły m.in. marki Ford, Biedronka, mBank oraz inni klienci GroupM z branży finansowej, telecom czy retail. Do grona partnerów drugiej edycji dołączył Facebook, zaś grono mentorów wesprze m.in. Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM.

Dopracować pomysł, dostosować model biznesowy do realiów rynku, a przede wszystkim – dotrzeć do dużych klientów i wdrożyć u nich swój produkt. Realizację tych ambicji umożliwił 16 startupom z branży MarTech akcelerator [m]spark, prowadzony przez GroupM oraz fundusz KnowledgeHub. Od czerwca 2018 do kwietnia 2019 co czwarty uczestnik programu wdrożył swój produkt u ośmiu różnych klientów agencji MediaCom, Mindshare i Wavemaker, należących do GroupM.

Sztuczna inteligencja w służbie Call Center

 

Marka Ford podjęła współpracę ze startupem Web2metrics, który opracował telebota Lydia do automatycznej prewalidacji leadów. Skrypt, którym posługuje się telebot rozpoznający ludzką mowę, powstał z użyciem nagrań lektorki. Dzięki Lydii do pracowników call center trafiają jedynie kontakty do osób rzeczywiście zainteresowanych daną usługą lub produktem. W efekcie wzrasta zaangażowanie i spada rotacja pracowników call center, kampanie trwają krócej i pochłaniają mniejsze budżety.

– Oprócz telebota Lydia opracowaliśmy narzędzie Persometrics, pozwalające na targetowanie kampanii w oparciu o cechy osobowości internauty. Dzięki udziałowi w programie [m]spark mieliśmy możliwość dopracowania obu tych produktów. Podążając za radami mentorów i klientów przygotowaliśmy oferty tak, aby były lepiej zrozumiałe i atrakcyjne dla reklamodawców. Najważniejsza była dla mnie jednak możliwość nawiązania kontaktu z klientami GroupM, czego efektem jest współpraca z marką Ford –  podkreśla Dominik Wałęga, założyciel Web2Metrics.

Marketing automation

Narzędziem, które spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów GroupM jest PushAd wspierający komunikację w różnych kanałach digital. PushAd napędza wysokiej jakości ruchna stronieorazbudowę własnej bazy subskrybentów. Wyniki kampanii przeprowadzonych dla marki Biedronka w okresie od grudnia 2018 do marca 2019 wskazują, że jest to skuteczny kanał do budowania wartościowego ruchu na stronie klienta (12 wysyłek ze średnim bardzo wysokim wskaźnikiem CTR na poziomie 10,88% spadek avg. CPC o 43% względem kosztu początkowego).

PushAd jest narzędziem do komunikacji z użytkownikami stron internetowych za pomocą web push. Nasze działania skutkują podniesieniem konwersji e-commerce oraz umożliwiają komunikację z użytkownikami strony nawet kiedy już ją opuścili. W toku współpracy z czterema klientami GroupM okazało się, że na rynku jest duże zainteresowanie komunikacją web push z wykorzystaniem API. Rozwiązanie umożliwia wysyłanie komunikatów z wewnętrznych systemów, z których korzystają te firmy. Właśnie w tym kierunku pójdą teraz nasze prace rozwojowe – mówi Karolina Kowalska, New Business Manager w PushAd.

Oprócz możliwości rozwoju biznesu dzięki dostępowi do wiedzy i wsparcia mentorskiego, wybrani uczestnicy otrzymali również nagrody pieniężne.

Nowa edycja – szansa dla kolejnych 8 startupów

Druga edycja programu, do której obecnie trwa rekrutacja,  startuje już 23 maja. Wsparcie merytoryczne, finansowe i sprzedażowe otrzymają kolejne startupy z branży MarTech, które zaprezentują najciekawsze dla klientów GroupM rozwiązania technologiczne.

Program akceleracji obejmuje m.in. 4-dniową sesję szkoleniową, w tym m.in. profesjonalne szkolenie
z prezentacji oraz indywidualny mentoring ekspertów w zakresie modelu biznesowego. Obok Izabeli Albrychiewicz (CEO GroupM), w wyznaczeniu kierunku rozwoju oraz dopasowaniu produktu do oczekiwań klientów pomogą m.in.: Krzysztof Dębowski, Tomasz Szulkowski, Paweł Lewandowski, Jarosław Pająk, Grzegorz Smyka, Paulina Sobieszek, oraz Marcin Woźniak. W ramach programu odbędą się także spotkania z klientami agencji mediowych należących do GroupM: MediaCom, Mindshare i Wavemaker.

Organizatorzy zachęcają do udziału w projekcie startupy branży MarTech wyspecjalizowane m.in. w takich obszarach jak sztuczna inteligencja, chatboty, DSP, DMP, internet rzeczy, big data,  blockchain, VR, content marketing, analityka i raportowanie, CRM, marketing automation, nowe formaty reklamowe, social media i social intelligence. Więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.mspark.ac/.

Bezpośredni link do formularza zgłoszeniowego do drugiej edycji programu znajduje się tutaj: https://link.do/lMx8U.Termin nadsyłania aplikacji upływa 10 maja.

 

 

Comments

comments

241
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...