MSL dumne z laureatów tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Cannes Lions 2020
Informacja Prasowa - 18.05.2020MSL dumne z laureatów tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Cannes Lions 2020
MSL dumne z laureatów tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Cannes Lions 2020
W piątek, 15 maja zostali wyłonieni finaliści tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Cannes 2020. W kategorii PR zwycięzcami konkursu zostali Aleksandra Kolarczyk i Jakub Świętochowski z MSL.
W tegorocznej edycji konkursu, podobnie jak w poprzednich latach, młodzi kreatywni mierzyli się z prawdziwymi briefami oraz oceną ekspertów w siedmiu kategoriach. Obradom w kategorii PR przewodniczyła Katarzyna Kamińska Hill+Knowlton Strategies, partnerem natomiast została organizacja – Kampania Przeciw Homofobii.
Zadaniem konkursowym było stworzenie w ciągu 24 godzin projektu strategii działań PR w odpowiedzi na brief przygotowany przez Fundację KPH.
– Zastanawialiśmy się w jaki sposób możemy przekonać młodych ludzi do stałego wsparcia organizacji za pomocą kroków, które nie będą wymagały od nich zbyt dużego zaangażowania. Tak zrodziła się idea #EatPayLove. Hasło przygotowanej przez nas kampanii, to nie tylko parafraza znanego tytułu książki i jej adaptacji filmowej, ale przede wszystkim trzy obszary działań, które pokrywają się z codziennymi zainteresowaniami, potrzebami i przyzwyczajeniami target grupy – młodych ludzi z dużych miast – mówią Aleksandra Kolarczyk i Jakub Świętochowski z MSL, zwycięzcy kategorii PR w tegorocznym Young Creatives.
Przepis na sukces?
Laureaci, w części #Eat postanowili zorganizować LGBT Friendly Restaurant Week, co daje możliwość wsparcia organizacji poprzez dostarczenie wyjątkowego doświadczenia kulinarnego. Segment #Pay oparli natomiast na zbudowaniu programu partnerskiego, który umożliwia stałe wsparcie finansowe organizacji KPH poprzez Apple Pay i Google Pay. W ramach inicjatywy #Love postanowili podjąć współpracę z różnymi podmiotami, opowiadając m.in. historie ludzi – fajnych, uśmiechniętych i równych, a na których życie w realny sposób wpłynęła fundacja KPH.
– Tegoroczna wygrana jest dla nas powodem do ogromnej satysfakcji. Gdy poznaliśmy założenia briefu byliśmy zaskoczeni, podobnie jak większość uczestników. Pierwszy raz w naszej karierze zawodowej mieliśmy za zadanie opracować strategię komunikacji dla organizacji zajmującej się wsparciem społeczności LGBT. Tym bardziej cieszymy się, że nasza praca została doceniona przez członków jury, a jej efekty będziemy mogli obserwować w dalszych działaniach fundacji z nadzieją, że zachęcimy jeszcze więcej osób do wspierania tej społeczności. – wspomina Aleksandra Kolarczyk, MSL.
– Zwycięstwo w tak prestiżowym konkursie jak Young Creatives daje bardzo dużo satysfakcji i radości. Bardzo się cieszę, że nasze pomysły okazały się najlepsze wśród wielu znakomitych prac przygotowanych przez młodych, zdolnych PRowców. Ogromną przyjemnością i zaszczytem była możliwość współpracy z Aleksandrą i oboje mamy nadzieję, że zaproponowane przez nas narzędzia zostaną wprowadzone w życie, pozwalając Stowarzyszeniu na zebranie środków do walki o prawa społeczności LGBT. – dodaje Jakub Świętochowski, MSL.
Jako zwycięski team, Kolarczyk i Świętochowski dołączą do grona uczestników największego festiwalu kreatywności – Cannes Lions 2021!
– Young Creatives to bezsprzecznie głos następnego pokolenia w public relations, który zagłuszy w ciągu najbliższych dziesięcioleci osiągnięcia tych, którzy dzisiaj reprezentują najsilniejsze agencje i największych klientów na najwyższych szczeblach. Tą nagrodę otrzymuje się za walkę w boju. Brief, kilkadziesiąt godzin i konieczność natychmiastowego dostarczenia rozwiązania, którego kształt oceniają osoby słynące ze swoich osiągnięć w branży. Żadna nagroda nie sprawiła nam tyle radości – jesteśmy z niej naprawdę dumni! – mówi Sebastian Stępak, prezes MSL.