„Młode Polki 2020″ – redakcyjny projekt „Gazety Wyborczej” przed Dniem Kobiet

Informacja Prasowa - 05.03.2020
165

„Młode Polki 2020" - redakcyjny projekt „Gazety Wyborczej" przed Dniem Kobiet

O czym marzą, a czego się obawiają? Z czego są dumne? Co myślą o swojej przyszłości? – już w piątek, 6 marca na łamach „Gazety Wyborczej” będzie można przeczytać o „Młodych Polkach 2020″. Na okładkach wszystkich 20 tygodników lokalnych „Wyborczej” pojawią się portrety młodych kobiet, a w wydaniach – ich wypowiedzi i refleksje. Kilkadziesiąt bohaterek rozmów wybranych zostało też do galerii, która ukaże się w serwisie Wyborcza.pl. To wyjątkowy projekt redakcji dziennika, nawiązujący do Dnia Kobiet.

„Wkurza mnie brak zainteresowania młodego pokolenia polską polityką”. „Kiedy jesteś młodą kobietą, boisz się sama wracać późno do domu”. „Chcę skupić się na pisaniu wierszy i opowiadań, ale też pragnę przeżyć sporo przygód, ciągnie mnie w świat”. „Ciężko podejmować świadomą decyzję o zakładaniu rodziny, gdy jesteśmy torpedowani informacjami, że zabraknie wody pitnej, będą susze i temperatury, które mogą zabić”. „Kobiety nie powinny konkurować między sobą, ale również nie powinny stawiać siebie w opozycji do mężczyzn”. „Wiele razy usłyszałam, że jestem wieszakiem, anoreksją, szkieletem, to boli tak samo, jak nazwanie kogoś grubasem”.

To tylko kilka zdań z ponad 120 wypowiedzi, które spisali dziennikarze i dziennikarki redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej” w ramach projektu „Młode Polki 2020. O czym marzą, czego się boją”. W piątek, 6 marca na okładkach 20 tygodników lokalnych „Wyborczej” pojawią się portrety młodych kobiet z danego regionu. Natomiast w numerach będzie można przeczytać ich wypowiedzi dotyczące marzeń, obaw i refleksji. Kilkadziesiąt bohaterek rozmów pojawi się także w wyjątkowej galerii, która opublikowana zostanie w serwisie Wyborcza.pl.

– 30 fotoreporterów „Gazety Wyborczej” sportretowało ponad 120 młodych kobiet w całej Polsce. Dlaczego młodych? Chcieliśmy się dowiedzieć, co myślą o swojej przyszłości, czym się martwią, planując dorosłe życie, z czego już są dumne oraz jakie są ich marzenia i czego pragną dziś najmocniej – mówi Beata Łyżwa-Sokół, szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej”. – Fotoreporterzy i dziennikarze „Wyborczej dotarli do niezwykłych kobiet: liderek i aktywistek, sportsmenek i edukatorek, mechaniczek samochodowych i lotniczek, ale też maturzystek i studentek, artystek, blogerek i mam! Powstały świetne zdjęcia i historie o mądrych, odważnych, wrażliwych i ambitnych młodych Polkach, do których należy nasza przyszłość.

– Przed niedzielnym Dniem Kobiet, jako tata 7-latki, myślę, że najlepszym prezentem, który możemy dać kobietom, jest nie rytualny bukiecik, a prawdziwe zainteresowanie. Łamy „Gazety Wyborczej” od dawna są dla kobiet i o kobietach. Teraz postanowiliśmy sprawdzić, o czym marzą młode Polki, czego się boją, czego od nas oczekują. Realizowany przez fotoreporterów i dziennikarzy „Wyborczej” projekt daje wyjątkową szansę na taką pogłębioną refleksję – zapowiada Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, szef redakcji lokalnych.

Projekt „Młode Polki 2020″ wspiera autopromocja na łamach „Gazety Wyborczej”, na Wyborcza.pl i na profilach dziennika w mediach społecznościowych.

 

Comments

comments

165
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...