Budowanie fandomu poprzez autentyczność, kreatywność i angażowanie społeczności
Treści MKOl-u i jego oficjalnych nadawców na TikToku oddają pasję, autentyczność i przedstawiają prawdziwych ludzi stojących za sportowymi sukcesami, dając fanom wyjątkowe spojrzenie na największe sportowe widowisko na świecie. Olimpijczycy udowodnili, że mogą równie dobrze sprawdzić się w roli sportowców, jak i twórców treści, pokazując swojej publiczności bardziej ludzką stronę igrzysk. Prawie 9 na 10 użytkowników TikToka na całym świecie (85%) stwierdziło, że zamierza obejrzeć przynajmniej część Igrzysk Olimpijskich w 2024 r. w aplikacji, a 7 na 10 użytkowników zgadza się, że TikTok pozwala rywalizującym sportowcom i zespołom na budowanie silniejszych więzi z fanami*, jest to możliwe również dzięki współpracy z MKOl i oficjalnymi nadawcami.
Oficjalne konta związane z Igrzyskami Olimpijskimi zebrały do tej pory na TikToku już 2 miliardy wyświetleń. Na platformie znajdziemy 1,6 mln postów z hashtagiem #Olympics, 547 tys. postów oznaczonych jako #Paris2024 i 140 tys. jako #Olympics2024.
We współpracy z MKOl w aplikacji powstał specjalny Hub skupiający treści olimpijskie, w tym najważniejsze wydarzenia sportowe relacjonowane przez nadawców igrzysk i MKOl, treści tworzone przez sportowców, aktywności organizowane przez partnerów Olimpiady z całego świata, a także codzienne materiały przygotowane przez wybranych artystów i twórców. Do tej pory Hub odwiedzono ponad 76 milionów razy, a największym zainteresowaniem cieszył się w Brazylii, USA i Indonezji.
Nadawcy z dostępem do większej i bardziej zaangażowanej publiczności
Oficjalni nadawcy medialni MKOl postanowili rozszerzyć tradycyjną transmisję o autentyczne treści na TikToku, tym samym dając kibicom zupełnie nowy sposób na czerpanie radości ze sportu. Na platformie wydawcy mogą nawiązywać prawdziwe relacje z odbiorcami, inicjować dyskusje i budować zaangażowane społeczności wokół najważniejszych wydarzeń sportowych, takich jak igrzyska olimpijskie. TikTok został także oficjalnym partnerem medialnym Domu Polskiego (fr. Maison Polonaise), będącego przestrzenią przede wszystkim spotkań polskich olimpijczyków i przedstawicieli mediów, ale także kibiców podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Dzięki temu użytkownicy aplikacji mieli możliwość obserwowania jego działania od kulis oraz świętowania osiągnięć polskich olimpijczyków wspólnie z zaproszonymi twórcami (m.in. Natalia Sisik, Quesek, Maciej Kruk, Piotr „Grabo” Grabowski).
Odkrywanie niezapomnianych momentów z Olimpiady
Oficjalni nadawcy i MKOl aktywnie prowadzili swoje konta na TikToku, aby w pełni uchwycić ducha Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 – od pobitych rekordów, po chwile wzruszeń. Olimpiada to nie tylko sam sport, ale też pokazywanie pasji, która łączy ludzi. Największą aktywnością wykazali się fani z USA, Wielkiej Brytanii i Indonezji, tworząc i publikując łącznie ponad milion filmów. Poniżej kilka najbardziej pamiętnych momentów z tegorocznych igrzysk w Paryżu, opublikowanych na TikToku.
Niezapomniane filmy z Olimpiady na TikToku:
- Drużyna USA cieszy się na TikToku ze złotego medalu, zaraz po zwycięstwie w finałach gimnastyki artystycznej kobiet
- Snoop Dogg niesie znicz olimpijski przed ceremonią otwarcia
- Amerykańska gwiazda rugby Ilona Maher nazywa wioskę olimpijską „willą olimpijską” – najlepszy crossover Love Island!
- Australijskie piłkarki Mackenzie Arnold i Alana Kennedy w olimpijskich strojach w stylu matchy-matchy
- Zagraniczna policja przybywa do Paryża, aby zapewnić bezpieczeństwo podczas igrzysk
- Norweski pływak Henrik „Muffin Man” Christiansen dzieli się swoją najnowszą fascynacją: czekoladowymi muffinami z wioski olimpijskiej! #ChocolateMuffinTok
- Pierwsze spojrzenie na kartonowe łóżka olimpijskie, którym podzielił się zawodowy skateboardzista z RPA Brandon Valjalo
- To spojrzenie, kiedy do wioski olimpijskiej wkracza nowa, atrakcyjna osoba
- Drużyna Nowej Zelandii ocenia ulubione budynki w wiosce olimpijskiej
- Złota medalistka olimpijska Suni Lee dołącza (i wygrywa!) trend największych faili na TikToku
„Igrzyska Olimpijskie to spektakl o zasięgu globalnym, a MKOl i jego oficjalni nadawcy uczynili z TikToka przepustkę za jego kulisy. Dzięki Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu byliśmy w stanie przenieść Igrzyska ze stadionu na ekrany ponad miliarda fanów, którzy zgromadzili się, aby doświadczyć emocji związanych z rywalizacją, odkrywać inspirujące historie i nawiązywać relacje z drużynami, sportowcami i nadawcami sportowymi. TikTok to miejsce, w którym kwitnie kultura i pasja do sportu, oraz które pomaga w docieraniu do nowych pokoleń fanów i aspirujących sportowców. Razem tworzymy przestrzeń, w której każdy znajdzie miejsce, aby wnieść swój wkład i świętować magię igrzysk” – powiedział Rollo Goldstaub, Global Head of Sports Partnerships, TikTok.
Olimpijski ogień został przekazany kolejnemu miastu-gospodarzowi ale magia igrzysk na TikToku trwa nadal. Śledź sportowców i drużyny na TikToku, aby na bieżąco wspierać swoich ulubionych zawodników i zawodniczki w drodze po kolejne medale.