MKOl i oficjalni nadawcy przybliżają społeczności TikToka magię Igrzysk Olimpijskich w Paryżu

Informacja Prasowa - 22.08.2024
88

Budowanie fandomu poprzez autentyczność, kreatywność i angażowanie społeczności

Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024 przyciągnęły ponad miliard ludzi z całego świata, którzy na TikToku odkrywali treści przygotowane przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski i jego oficjalnych partnerów. Wśród nich można było znaleźć niepowtarzalne zdjęcia, opinie na temat słynnych czekoladowych babeczek w ramach trendu #ChocolateMuffinToksportowców pokazujących wyposażenie przygotowane dla nich na Olimpiadę czy też filmy tworzone przez fanów. Kibice mogli też wspólnie ze swoimi ulubionymi sportowcami świętować ich sukcesy. Teraz, kiedy Igrzyska Olimpijskie dobiegły końca, przedstawiamy zestawienie najpopularniejszych trendów, twórców i momentów, które połączyły globalną społeczność TikToka. 

Budowanie fandomu poprzez autentyczność, kreatywność i angażowanie społeczności

Treści MKOl-u i jego oficjalnych nadawców na TikToku oddają pasję, autentyczność i przedstawiają prawdziwych ludzi stojących za sportowymi sukcesami, dając fanom wyjątkowe spojrzenie na największe sportowe widowisko na świecie. Olimpijczycy udowodnili, że mogą równie dobrze sprawdzić się w roli sportowców, jak i twórców treści, pokazując swojej publiczności bardziej ludzką stronę igrzysk. Prawie 9 na 10 użytkowników TikToka na całym świecie (85%) stwierdziło, że zamierza obejrzeć przynajmniej część Igrzysk Olimpijskich w 2024 r. w aplikacji, a 7 na 10 użytkowników zgadza się, że TikTok pozwala rywalizującym sportowcom i zespołom na budowanie silniejszych więzi z fanami*, jest to możliwe również dzięki współpracy z MKOl i oficjalnymi nadawcami.
Oficjalne konta związane z Igrzyskami Olimpijskimi zebrały do tej pory na TikToku już 2 miliardy wyświetleń. Na platformie znajdziemy 1,6 mln postów z hashtagiem #Olympics, 547 tys. postów oznaczonych jako #Paris2024 i 140 tys. jako #Olympics2024.
We współpracy z MKOl w aplikacji powstał specjalny Hub skupiający treści olimpijskie, w tym najważniejsze wydarzenia sportowe relacjonowane przez nadawców igrzysk i MKOl, treści tworzone przez sportowców, aktywności organizowane przez partnerów Olimpiady z całego świata, a także codzienne materiały przygotowane przez wybranych artystów i twórców. Do tej pory Hub odwiedzono ponad 76 milionów razy, a największym zainteresowaniem cieszył się w Brazylii, USA i Indonezji.

Nadawcy z dostępem do większej i bardziej zaangażowanej publiczności

Oficjalni nadawcy medialni MKOl postanowili rozszerzyć tradycyjną transmisję o autentyczne treści na TikToku, tym samym dając kibicom zupełnie nowy sposób na czerpanie radości ze sportu. Na platformie wydawcy mogą nawiązywać prawdziwe relacje z odbiorcami, inicjować dyskusje i budować zaangażowane społeczności wokół najważniejszych wydarzeń sportowych, takich jak igrzyska olimpijskie. TikTok został także oficjalnym partnerem medialnym Domu Polskiego (fr. Maison Polonaise), będącego przestrzenią przede wszystkim spotkań polskich olimpijczyków i przedstawicieli mediów, ale także kibiców podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Dzięki temu użytkownicy aplikacji mieli możliwość obserwowania jego działania od kulis oraz świętowania osiągnięć polskich olimpijczyków wspólnie z zaproszonymi twórcami (m.in. Natalia Sisik, Quesek, Maciej Kruk, Piotr „Grabo” Grabowski).

Odkrywanie niezapomnianych momentów z Olimpiady

Oficjalni nadawcy i MKOl aktywnie prowadzili swoje konta na TikToku, aby w pełni uchwycić ducha Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 – od pobitych rekordów, po chwile wzruszeń. Olimpiada to nie tylko sam sport, ale też pokazywanie pasji, która łączy ludzi. Największą aktywnością wykazali się fani z USA, Wielkiej Brytanii i Indonezji, tworząc i publikując łącznie ponad milion filmów. Poniżej kilka najbardziej pamiętnych momentów z tegorocznych igrzysk w Paryżu, opublikowanych na TikToku.

Niezapomniane filmy z Olimpiady na TikToku:

  1. Drużyna USA cieszy się na TikToku ze złotego medalu, zaraz po zwycięstwie w finałach gimnastyki artystycznej kobiet
  2. Snoop Dogg niesie znicz olimpijski przed ceremonią otwarcia
  3. Amerykańska gwiazda rugby Ilona Maher nazywa wioskę olimpijską „willą olimpijską” – najlepszy crossover Love Island!
  4. Australijskie piłkarki Mackenzie Arnold i Alana Kennedy w olimpijskich strojach w stylu matchy-matchy
  5. Zagraniczna policja przybywa do Paryża, aby zapewnić bezpieczeństwo podczas igrzysk
  6. Norweski pływak Henrik „Muffin Man” Christiansen dzieli się swoją najnowszą fascynacją: czekoladowymi muffinami z wioski olimpijskiej! #ChocolateMuffinTok
  7. Pierwsze spojrzenie na kartonowe łóżka olimpijskie, którym podzielił się zawodowy skateboardzista z RPA Brandon Valjalo
  8. To spojrzenie, kiedy do wioski olimpijskiej wkracza nowa, atrakcyjna osoba
  9. Drużyna Nowej Zelandii ocenia ulubione budynki w wiosce olimpijskiej
  10. Złota medalistka olimpijska Suni Lee dołącza (i wygrywa!) trend największych faili na TikToku
„Igrzyska Olimpijskie to spektakl o zasięgu globalnym, a MKOl i jego oficjalni nadawcy uczynili z TikToka  przepustkę za jego kulisy. Dzięki Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu byliśmy w stanie przenieść Igrzyska ze stadionu na ekrany ponad miliarda fanów, którzy zgromadzili się, aby doświadczyć emocji związanych z rywalizacją, odkrywać inspirujące historie i nawiązywać relacje z drużynami, sportowcami i nadawcami sportowymi. TikTok to miejsce, w którym kwitnie kultura i pasja do sportu, oraz które pomaga w docieraniu do nowych pokoleń fanów i aspirujących sportowców. Razem tworzymy przestrzeń, w której każdy znajdzie miejsce, aby wnieść swój wkład i świętować magię igrzysk” – powiedział Rollo Goldstaub, Global Head of Sports Partnerships, TikTok.
Olimpijski ogień został przekazany kolejnemu miastu-gospodarzowi ale magia igrzysk na TikToku trwa nadal. Śledź sportowców i drużyny na TikToku, aby na bieżąco wspierać swoich ulubionych zawodników i zawodniczki w drodze po kolejne medale.

Comments

comments

88
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...