Czy emocje w reklamie są lekarstwem na wszystko?
Wiele firm korzysta ze strategii wykorzystywania emocji w reklamach. Jednym to wychodzi, innym nie – jasna sprawa. Mistrzami w tej kategorii jest Coca-Cola. Reklamowanie niezbyt zdrowego i mało romantycznego produktu w sposób tak przyciągający uwagę jest mistrzostwem w fachu i nikt już w to nie wątpi. Tym tropem postanowiono pójść również w sieci meksykańskich restauracji Chipotle. Stworzono bardzo ciekawą historię z wykorzystaniem emocji. Miłość przepisem na reklamę? To się jeszcze okaże.
Odważna historia
Dlaczego odważna? Każdy może interpretować tę opowieść jak chce. Ja uważam, że wykazano się ogromną odwagą, aby w świecie, gdzie królują wielkie koncerny i sieci sklepów, restauracji czy firm, stworzyć historię o ich powstawaniu tak, jak dzieje się to naprawdę. Dzieci sprzedają lemoniadę, ale młody ,,przedsiębiorca” chce zaimponować dziewczynce, która jednak dużo lepiej sobie radzi. Wymyśla sposób na reklamę interesu, podczas gdy konkurentka także nie zostaje obojętna. Również rozkleja plakaty reklamowe, co daje swojej ,,firmie” pozytywnego kopa. Konkurencja zawsze robi dobrze interesom, ponieważ mogą się w ten sposób rozwijać. Dzieci to odkryły. W ten sposób właśnie mogą tworzyć się korporacje. Czy ta historia nie jest odważna?
I gdzie tu miłość?
Opowieść to cudowna opowieść o ludzkich relacjach. Dzieci poznają się podczas sprzedawania lemoniady, a niezdrowa rywalizacja wpływa negatywnie znajomość. Gdy zaczynają zauważać, do jakich rozmiarów urosły ich firmy i znajdują się w miejscu, gdzie wszystko jest zautomatyzowane i bezduszne, wtedy budzą się z letargu, wracają do korzeni – tworzą małe, rodzinne miejsce z dobrym jedzeniem. Potem już mają własną małą ,,firmę”, którą jest ich rodzina.
Pomysł i wykonanie
Dlaczego tak bardzo podoba mi się ten pomysł? Jest prosty i szczery, uderza w nasz świat i aktualną sytuację wielu ludzi, gdzie relacje często schodzą na dalszy plan. Drugą sprawą jest wykonanie. Nie przypomina Wam to trochę estetyki obrazków z filmu ,,Odlot” wytwórni Pixar? Z pewnością widzicie podobieństwo. Nie uważam tego za infantylne przedstawienie. Mam nadzieję, że będzie powstawać więcej tego typu produkcji z wyobraźnią.
Odpowiedź
Jaka jest moja odpowiedź na pytanie z tytułu? Miłość jest receptą na wszystko, a reklama z tego korzysta.
Agencja: CAA Marketing
Produkcja: Passion Pictures