Millenialsi aż 150 razy dziennie sprawdzają powiadomienia na telefonach

Redakcja PR - 17.10.2018
233

Ponad 65 proc. millenialsów i przedstawicieli generacji Z woli komunikację online od bezpośredniego kontaktu

Zgodnie z danymi brytyjskiego Office of Communiactions (Ofcom) mieszkaniec Wielkiej Brytanii spędza śrdnio 24 godziny tygodniowo online. To aż 2 razy więcej niż 10 lat temu. Aż 1/5 dorosłych przyznaje, że poświęca na surfowanie po internecie 40 godzin tygodniowo – czyli dokładnie tyle, ile trwa tydzień etatowej pracy! Dodatkowo, zgodnie z danymi Qualtrics and Accel, millenialsi aż 150 razy dziennie sprawdzają, czy na ekranie ich telefonu pojawiły się nowe powiadomienia. Jak przekonują naukowcy, podczas sięgania po urządzenie w mózgu uwalnia się dopamina, która daje poczucie spełnienia.

Podobny obraz rysuje się za oceanem. Amerykańscy eksperci prognozują, że w 2019 roku urządzenia mobilne prześcigną pod względem poświęcanego czasu telewizję. Już w trwającym, 2018, roku czas ten miał wynieść ponad 3,5 godziny. Zbliżone statystyki pozwalają mówić o globalnym trendzie i zmianie pokoleniowej, której jesteśmy obserwatorami.

Na wyciągnięcie ręki

Smartfony stały się najlepszymi przyjaciółmi obecnych 18 – 34 – latków. Aż 70 proc. „igreków” i „zetów” śpi z telefonem tuż obok łóżka, a ponad 65 proc. przyznaje, że zabiera telefon do łazienki. Niemal 70 proc. ankietowanych wyobraża sobie świat, w którym wszystkie transakcje zakupowe będą się odbywać online. Intuicyjność smartfonów i szybki dostęp do potrzebnych danych i aplikacji sprawiają, że telefony z powodzeniem zastąpiły tradycyjne urządzenia i gadżety, na przykład portfele.

Aspiracje i unikalne doświadczenia

„Cechą charakterystyczną millenialsów są wysokie aspiracje w stosunku do samych siebie i otaczającego ich świata. Nasi użytkownicy chcą osiągać sukcesy. Walczą o wysokie miejsca w miesięcznych rankingach, deklarują przywiązanie do luksusowych marek i poszukują unikalnych doświadczeń. Często porównują się z innymi, obserwując profile potencjalnych konkurentów w mediach społecznościowych” – zauważa Tomasz Henel z Royals App.

Jeszcze 3 lata temu, w badaniu prowadzonym w Polsce przez IPSOS, millenialsi deklarowali, że rzadko przenoszą wirtualne relacje do świata realnego, a online szukają znajomości czysto koleżeńskich i wykorzystują aplikacje do zbierania doświadczeń. To, czy era post-swipingu i wzrost znaczenia technologii mobilnych wpłyną na postawy kolejnych pokoleń i zmieni zachowania młodych ludzi, okaże się dopiero za kilka lat.

Ile czasu dziennie „igreki” i „zety” spędzają na szukaniu miłości?

Jak pokazuje analiza aktywności użytkowników aplikacji Royals App, kobiety spędzają na odkrywaniu paczek znajomych i przyznawaniu im punktów nawet 2 godziny dziennie. Mężczyźni natomiast poświęcają na grę Y godzin. Użytkownicy wykazują się największą aktywnością w godzinach wieczornych i w nocy. Wówczas wymieniają również najwięcej wiadomości.

Comments

comments

233
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...