Mięsna Paczka pozyskała strategicznych inwestorów

Informacja Prasowa - 01.02.2022
96

Mięsna Paczka pozyskała strategicznych inwestorów

Mięsna Paczka pozyskała strategicznych inwestorów

Mięsna Paczka rewolucjonizuje rynek dostaw ekologicznego, certyfikowanego mięsa na polskie stoły. Start-up pozyskał 4,15 mln zł finansowania w ramach rundy seed. Wśród inwestorów znalazła się Grupa Żabka oraz dwa fundusze kapitałowe LT Capital i CofounderZone wraz z aniołami biznesu. Pozyskane z rundy środki Mięsna Paczka zamierza przeznaczyć na rozwój biznesu na polskim rynku.

Założenia Mięsnej Paczki są proste – chce dostarczać na stoły rodzin w Polsce prawdziwie ekologiczne mięso z certyfikowanych polskich hodowli. Ma być zawsze świeże, bezpieczne, bez antybiotyków, hormonów oraz bez GMO, a jego skład i pochodzenie gwarantowane są unijnym certyfikatem zielonego listka PL-EKO-09. Co więcej, można je w prosty i wygodny sposób zamówić do domu przez Internet.
Twórcą start-upu jest Damian Kopecki, który na własnej skórze przekonał się, jak trudny jest dostęp do prawdziwie ekologicznego mięsa. – Po trzydziestce chciałem jeść zdrowiej i ograniczać ilość spożywanego mięsa, zwracając szczególną uwagę na jego jakość. Szukając ekologicznych produktów, zdałem sobie sprawę, jak ciężko jest kupić wysokiej jakości żywność, a w szczególności świeże ekologiczne mięso. Pomysł na Mięsną Paczkę wziął się z potrzeby, a ja postawiłem sobie za zadanie, aby dobre produkty stały się po prostu szeroko dostępne i obecne na stołach rodzin w Polsce – mówi Damian Kopecki, twórca start-upu.

Mięsna Paczka to zgrany zespół oraz sprawdzeni, certyfikowani dostawcy z ekologicznych gospodarstw z całej Polski. Gwarancją jakości produktów jest także proces mrożenia przeprowadzany w szczycie świeżości mięsa. Jak do tej pory, Mięsna Paczka podbiła już serca stałych klientów, którzy nie tylko dokonują regularnych zakupów, ale też dzielą się w rozmowach z zespołem start-upu niezwykle pozytywną informacją na temat jakości produktów, sposobu ich pakowania i wygody, jaką zapewnia im regularna dostawa. Do idei dostawy ekologicznego, świeżego mięsa wprost do domu klienta, Damian Kopecki przekonał inwestorów, od których w rundzie seedowej pozyskał ponad 4 mln złotych na rozwój projektu. – W ramach Grupy Żabka rozwijamy i wdrażamy wiele nowatorskich projektów, które mają ułatwiać życie konsumentom i odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby takie jak m.in. wygoda, zdrowy tryb życia, personalizacja. Częścią tej strategii jest wsparcie innowacyjnych firm w początkowej fazie rozwoju, zwłaszcza jeśli stoją za nimi doświadczeni menadżerowie z pasją i misją zbieżną z naszymi celami biznesowymi. Chcemy stymulować rozwój produktów, usług i modeli biznesowych, które podążają za najnowszymi trendami konsumenckimi i technologicznymi oraz tworzą nową jakość w handlu. Mięsna Paczka i jej założyciele idealnie wpisują się w tę definicję – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.

Projekt Mięsnej Paczki spotkał się także z zainteresowaniem funduszy kapitałowych, które poszukują projektów nie tylko innowacyjnych, ale też zgodnych z najnowszymi trendami gospodarki cyrkularnej. – Jedną z naszych podstawowych dewiz jest wsparcie liderów zmiany, a Mięsna Paczka na wielu płaszczyznach jest uosobieniem tej idei. Jesteśmy przekonani, że to właśnie Damian jest osobą, która w naszej ocenie jest w stanie wywołać pozytywny ruch w podejściu Polaków do konsumpcji mięsa – podkreśla Konrad Gawłowski, Investment Director w LT Capital.

– Jako fundusz, jak i aniołowie biznesu, którzy zaangażowali się w Mięsną Paczkę, widzimy potencjał leżący w projekcie i jego innowacyjnej formule, niespotykanej na polskim rynku. Przede wszystkim jednak widzimy dużą wartość w zespole, który skutecznie rozwija start-up, kierując się chęcią wykreowania pozytywnych zmian w trendach żywieniowych swoich potencjalnych klientów — mówi dr Tomasz Goliński, Founding Partner w CofounderZone.

Start-up zamierza przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki na rozwój zespołu, zaplecza operacyjno–logistycznego oraz działania pozwalające na dotarcie do jak największego grona klientów.

– Przy zwiększeniu skali działalności projektujemy nasze działania tak, aby móc utrzymać wysoką jakość. Jesteśmy obecnie w niezwykle ważnym dla nas momencie, dlatego tym bardziej cieszą mnie pozyskane na rozwój środki od inwestorów. Są one nie tylko paliwem do szybkiego wzrostu, ale idą za nimi także zaangażowanie i doradztwo ze strony inwestorów – podsumowuje Damian Kopecki, założyciel Mięsnej Paczki.

Comments

comments

96
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...