W piątek 3 czerwca 2016 roku odbyło się spotkanie inauguracyjne pierwszej edycji Mercedes Benz Fashion Week Warsaw.
Podczas spotkania organizatorzy tygodnia mody wraz z przedstawicielami marek oraz projektantami zaprezentowali szczegóły planowanego na październik wydarzenia. Nowością będzie formuła tygodnia mody – projektanci i marki odzieżowe w tym samym czasie i w ramach jednego wydarzenia sami organizować będą swoje pokazy, podczas których zaprezentują kolekcję wiosna/lato 2017.
„Moda jest ważnym elementem strategii marki od 21 lat, kiedy po raz pierwszy została sponsorem tytularnym tygodnia mody w Sydney. Od tamtej pory Mercedes jest obecny w ponad 50 wydarzeniach modowych w 40 krajach – mówi Ewa Łabno-Falęcka, Head of Corporate Communication and External Affairs Mercedes Benz Polska – od tego roku również Polska dołącza do światowej rodziny Mercedes Benz Fashion Weeks”.
Do dyspozycji projektantów będzie pełne zaplecze produkcyjne MBFWW – wybieg, obsługa pokazu choreografia, obsługą backstage. Będzie również możliwość zrealizowania pokazu we własnym zakresie, w wybranej przez siebie lokalizacji. Niezależnie od wybranej opcji każdy z uczestników otrzymuje wsparcie od MBFWW – obecność w głównym kalendarzu imprezy, zaproszenie gości międzynarodowych, buyerów, przedstawicieli zagranicznej prasy, profil z relacją foto-video na platformie online MBFWW oraz obecność w międzynarodowym biurze prasowym Mercedes-Benz Fashion Newsroom, gdzie prezentowane są marki uczestniczące we wszystkich imprezach z udziałem Mercedes- Benz. Dodatkowo każdy uczestnik ma możliwość współpracy z własnymi sponsorami. Umożliwia to wydzielona strefa wybiegu, która będzie do pełnej dyspozycji projektantów czy marek. To do ich biur prasowych i działów handlowych będzie też należała decyzja, kogo zapraszają na pokaz.
„Nie chcemy narzucać nikomu, z kim ma współpracować, kogo zapraszać ani gdzie organizować pokaz”
– komentuje Ania Terej, dyrektor Mercedes – Benz Fashion Week Warsaw.
Potwierdzeni zostali również partnerzy wydarzenia – za makijaż odpowiedzialna będzie firma Kryolan, o obuwie podczas pokazu zadba firma Badura. W obydwu przypadkach partnerzy zapewniają produkty i serwis przygotowane wedle indywidualnego zapotrzebowania uczestników.
Równolegle do pokazów, które dostępne będą tylko na zaproszenia, otwarty dla publiczności będzie program wydarzeń towarzyszących, za który odpowiada Katarzyna Szustow z firmy SZUSTOW. Kultura i Komunikacja. Wiadomo już, że
tydzień mody otworzy wernisaż włoskiego fotografa na stałe mieszkającego w Stanach Zjednoczonych – Francesco Carrozziniego
– przedstawiający słynne portrety ikon mody i popkultury. W roli kuratora wydarzenia wystąpi Filip Niedenthal.
Pokazom towarzyszyć będzie wiele imprez i wykładów oraz między innymi planowany jako impreza cykliczna Fashion Film & Advertising Festival, pod kierownictwem Judyty Fibiger – przegląd najciekawszych filmów dokumentalnych i fabularnych o modzie i nią inspirowanych oraz przegląd najlepszych modowych kampanii reklamowych. Filmem otwarcia będzie „The first Monday in May”, autorstwa Andrew Rossiego, o kulisach kultowej Gali Magazynu Vogue w Metropolitan Museum w Nowym Jorku.
Najbardziej oczekiwaną informacją podaną podczas spotkania były nazwy marek, które skorzystały z indywidualnego zaproszenia organizatorów i już na tym etapie potwierdziły swój udział w MBFWW – „Bardzo cieszy mnie fakt, że marki takie jak UEG, Local Heros i MISBHV, stworzone parę lat temu praktycznie od zera odniosły tak ogromny sukces zarówno w kraju, jak i za granicą, sprzedając swoje produkty w wielu miejscach na świecie. To świetny przykład dla innych i doskonała informacja dla nas, ponieważ ich obecność w wydarzeniu zwraca uwagę nie tylko lokalnego, ale i międzynarodowego środowiska mody i streetwearu” – komentuje Ania Terej.
Zapisy uczestników odbywają się się przez platformę www.mbfww.pl
Zgłoszenia będą możliwe do 18.07.2016 roku, pod koniec sierpnia zostanie podana pełna lista uczestników.
Źródło: Biuro prasowe Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw.