Medialny pojedynek – RL9 kontra Besnik Hasi

Informacja Prasowa - 27.10.2016
151

Besnik Hasi czy Lewandowski - kto został liderem medialności?

Jeszcze w sierpniu w nawiązaniu do Lewego dziennikarze opublikowali 4,3 tys. doniesień w mediach tradycyjnych  – wynika z cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Miesiąc później liczba ta znacząco wzrosła – do 6,6 tys.

Aż 73 proc. informacji pochodziło z internetu, głównie z portali Sportowefakty.wp.pl (268), Sport.pl (191) i Eurosport.onet.pl (125). 15 proc. przekazu stanowiły źródła prasowe. O Lewandowskim pisali najczęściej dziennikarze reprezentujący Przegląd Sportowy i „Sport”. Natomiast najmniej doniesień medialnych o Lewym ukazało się w radiu i prasie – po 6 proc.

We wrześniu media zalała fala informacji o Besniku Hasim, w związku z doniesieniami na temat zwolnienia go z funkcji trenera Legii Warszawy. W ciągu całego miesiąca na temat Hasiego ukazało się 4,9 tys. publikacji. Najwięcej materiałów, podobnie jak w przypadku Lewandowskiego, pochodziło z internetu – 83 proc. całości przekazu, 4 proc. należało do stacji radiowych, a 3 proc. do telewizyjnych. W prasie poświęcono trenerowi 459 tekstów, co stanowiło niecałe 9 proc. ogółu analizowanych informacji. Nazwisko Albańczyka najczęściej można było spotkać na portalach Sport.pl (139), Legia.sport.pl (92) oraz Przegladsportowy.pl (91).

Wykres 1.  Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego oraz Besnika Hasi w mediach tradycyjnych we wrześniu 2016 r.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego oraz Besnika Hasi w mediach tradycyjnych we wrześniu 2016 r.

Lewy w ogólnopolskich, Hasi w regionalnych

Na temat RL9 zdecydowanie częściej wzmiankowały media ogólnopolskie, natomiast Besnik Hasi wiódł prym w tytułach regionalnych.

Publikacje, w których pojawiał się Lewy osiągnęły wartość 55,6 mln złotych, natomiast ekwiwalent reklamowy materiałów nawiązujących do Hasiego wyniósł 28,5 mln. Mniejszą różnicę odnotowano w przypadku dotarcia. Z informacjami opublikowanymi w kontekście polskiego piłkarza mogło się zetknąć 5,6 mld potencjalnych odbiorców, a z tekstami o trenerze Legii Warszawa – 4,9 mld.

Wykres 2.  Mapa benchmarkingowa*

Wykres 2. Mapa benchmarkingowa*

RL9 zdecydowanie w social media

Robert Lewandowski zdominował natomiast media społecznościowe – na jego temat ukazało się 72,7 tys. wzmianek, czyli prawie 3 razy więcej niż o Besniku Hasim, który osiągnął wynik 27,8 tys. wpisów i komentarzy.

Lewy przez cały wrzesień cieszył się większym zainteresowaniem użytkowników social media. Najwyższy pik doniesień przypadł na 4 września w związku z meczem Polska – Kazachstan, który rozpoczął walkę o awans do mistrzostwa świata 2018. Natomiast o Besniku Hasi najwięcej pisano 16 września.

Wykres 3.  Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Besnika Hasi we wrześniu 2016 r. – social media

Wykres 3. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Besnika Hasi we wrześniu 2016 r. – social media.

 

Zobacz inne raporty PSMM:

RL9 – pół miliona w pół roku 

Legia Warszawa na topie 

Po meczu Legii z Realem – komentarze mediów 

Comments

comments

151
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...