Ponad 37 tysięcy doniesień medialnych o wypadku premier Beaty Szydło. Raport „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Informacja Prasowa - 16.02.2017
280

Medialne bum! premier Beaty Szydło. Raport "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów"

Media na całym świecie informowały o wypadku samochodowym, w którym ucierpiała Beata Szydło. Media polskie komentowały aktualny stan zdrowia Pani premier, manipulacje przekazu na temat wypadku w telewizji publicznej i zbiórkę internautów na nowy samochód dla kierowcy Seicento, który brał udział w zderzeniu – wynika z analizy  „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W dniach 10-14 lutego w mediach na temat wypadku Beaty Szydło pojawiło się aż 37,1 tys. doniesień! Zdecydowana większość, bo aż 78 proc. to wpisy i komentarze internautów w social media. Kolejnym medium, pod względem popularności tematu, były portale internetowe – do nich należało 13 proc. przekazu. Głośno o wypadku było także w radiu i telewizji – te media zgarnęły 8 proc. medialnego tortu. Najrzadziej o temacie pisano w prasie – zaledwie 1 proc.

szydło

Wykres 1. Liczba publikacji na temat wypadku Beaty Szydło opublikowania w dniach 10-14.02.2017 r.

Szacunkowy ekwiwalent reklamowy materiałów wyniósł 80,8 mln złotych!

Zdecydowanie najwięcej materiałów odnotowano 11 lutego, czyli dzień po wypadku.

Media nie tracą zainteresowania tematem, nowe informacje pojawiają się nieustannie. Dziennikarze komentują przede wszystkim doniesienia śledczych, którzy badają okoliczności wypadku z udziałem premier, natomiast internauci, jak zwykle w tego typu sytuacjach, uruchamiają pokłady kreatywności i poczucia humoru, tworząc memy– mówi Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR w firmie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

szydło

Grafika 1: https://www.facebook.com/gazetapl/posts/10155036958459583

szydło

Grafika 2: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1228627193853822&id=188579584525260

szydło

Grafika 3: https://www.facebook.com/AndrzejMilewskiRysuje/photos/a.259003120782828.87659.194112927271848/1651634734852986/?type=3&theater

W całej sprawie na medialności zyskał także sprawca wydarzenia i jego samochód.. Na temat Seicento i Cinquecento (oba modele pojawiają się w doniesieniach) w kontekście wypadku ukazało się 31,6 tys. publikacji wartych 29,7 mln złotych.

Internauci mocno bronią 21-latka oskarżonego o nieumyślne spowodowanie wypadku. W social media trwa zbiórka na nowy samochód. W momencie wypuszczania analizy licznik pokazywał 116 371. zł (i stale rośnie), co oznacza wykonanie planu z ogromną nadwyżką.

szydło

Grafika 4: https://pomagam.pl/NowySeicento

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zobacz: 

PiS kontra Trump – analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Opozycja atakuje. Raport „Scena Polityczna” „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

 

Comments

comments

280
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...