Media publiczne stały się rządowymi fabrykami fake newsów [RAPORT REUTERS]

Redakcja PR - 23.06.2017
265

Media publiczne stały się rządowymi fabrykami fake-newsów [RAPORT REUTERS]

Możemy zapoznać się już z raportem 2017 Reuters Institute Digital News, który stanowi analizę rozwoju i zmian w branży informacyjnej.  Wstęp do diagnozy sytuacji w Polsce przygotował Grzegorz Piechota z Harvard Business School w Bostonie. Czytamy w nim, że w wyniku wprowadzenia nowej ustawy dotyczącej mediów publicznych, rząd przejął kontrolę nad nadawcami oraz przeprowadził czystkę w newsroomach – blisko 230 dziennikarzy otrzymało zwolnienia lub odeszło w imię protestu. Zdaniem Grzegorza Piechoty polskie media publiczne stały się także rządowymi fabrykami fake-newsów.

Przez takie działania polscy widzowie zaniechali śledzenia m.in kanałów TVP1, TVP2 i TVP Info – straciły one 10% widowni w porównaniu z 2015 rokiem. Z publicznych mediów uciekają głównie młode osoby, spadek oglądalności dla grupy 16-49 lat wynosi aż 17%. Młodzi wolą oglądać Polsat i TVN24.

Autorzy badania zwracają uwagę na wycofanie lub zmniejszenie nakładów na reklamę w mediach, które krytykują rząd. Sprawa dotyczy zarówno mediów tradycyjnych jak i internetowych. W Digital News Report poruszono również temat repolonizacji mediów, skierowanej w zagraniczne koncerny. Zauważono też odpływ widowni do sieci, jako przykład podano olbrzymi sukces serii „Ucho Prezesa”, którą zobaczyło ponad 8,5 miliona osób.

Raport Fundacji Reuters został sporządzony w oparciu o przeprowadzone badanie na grupie 70 tys. ludzi z 36 krajów.

Czytaj więcej: Digital News Report

Comments

comments

265
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...