Media publiczne stały się rządowymi fabrykami fake-newsów [RAPORT REUTERS]
Możemy zapoznać się już z raportem 2017 Reuters Institute Digital News, który stanowi analizę rozwoju i zmian w branży informacyjnej. Wstęp do diagnozy sytuacji w Polsce przygotował Grzegorz Piechota z Harvard Business School w Bostonie. Czytamy w nim, że w wyniku wprowadzenia nowej ustawy dotyczącej mediów publicznych, rząd przejął kontrolę nad nadawcami oraz przeprowadził czystkę w newsroomach – blisko 230 dziennikarzy otrzymało zwolnienia lub odeszło w imię protestu. Zdaniem Grzegorza Piechoty polskie media publiczne stały się także rządowymi fabrykami fake-newsów.
Przez takie działania polscy widzowie zaniechali śledzenia m.in kanałów TVP1, TVP2 i TVP Info – straciły one 10% widowni w porównaniu z 2015 rokiem. Z publicznych mediów uciekają głównie młode osoby, spadek oglądalności dla grupy 16-49 lat wynosi aż 17%. Młodzi wolą oglądać Polsat i TVN24.
Raport Fundacji Reuters został sporządzony w oparciu o przeprowadzone badanie na grupie 70 tys. ludzi z 36 krajów.
Czytaj więcej: Digital News Report