McDonald’s wspiera młodych w starcie na rynku pracy

Redakcja PR - 23.08.2018
64

McDonald’s wspiera młodych w starcie na rynku pracy

22 sierpnia br. firma McDonald’s ogłosiła program „Szansa dla młodzieży” (Youth Opportunity), którego celem jest wsparcie 2 milionów młodych osób w wejściu na rynek pracy . W Europie firma i jej franczyzobiorcy zadeklarowali stworzenie do 2025 roku aż 43 tys. stanowisk na praktykach.

Aż 1/3 młodych osób na świecie nie jest aktywna zawodowo, nie uczy się ani nie doskonali swoich umiejętności. McDonald’s będący głównym pracodawcą dla młodych ludzi, wierzy, że program Youth Opportunity to możliwość wyrównania ich szans na rynku pracy. W ramach programu, firma zobowiązuje się stworzyć do 2025 roku kursy przygotowujące do wejścia na rynek pracy, miejsca pracy oraz programy rozwojowe w miejscu pracy. Aby osiągnąć swoje cele firma dołączyła do Światowej Inicjatywy na rzecz Godnego Zatrudnienia Młodych, prowadzonej przez Międzynarodową Organizację Pracy, która wspiera globalne działania zwalczające bezrobocie wśród młodych.

– Jako jeden z największych pracodawców ludzi młodych, czujemy się odpowiedzialni, aby wspierać tą grupę w starcie na rynku pracy. McDonald’s był pierwszą firmą w Polsce, która uzyskała ogólnokrajowe zezwolenie na zatrudnianie pracowników młodocianych w 2007 roku. Jako firma, której 59 proc. pracowników stanowią ludzie poniżej 26 lat, wiemy jak ważny jest to etap w ich rozwoju osobistym i zawodowym. Dobrze ilustrują to nasze wewnętrzne statystyki rozwoju pracowników – aż 98 proc. kierowników zaczynało od stanowiska pracownika restauracji – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Połącz studia z pracą

Pierwszy etap programu Youth Opportunity rozpoczął się już w Stanach Zjednoczonych, w Chicago. W ramach inicjatywy McDonald’s przyzna organizacjom lokalnej społeczności granty, o łącznej wartości 1 miliona dolarów. Organizacje te będą odpowiedzialne za aranżację kursów przygotowawczych dla młodych osób, które mają utrudniony start na rynku pracy. Kolejny 1 milion dolarów zostanie zainwestowany w stworzenie nowego programu stażowego, który pozwoli młodym pogodzić ze sobą pracę zawodową i naukę.

Comments

comments

64
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...