McDonald’s bez plastiku. Pierwsze restauracje już wystartowały z testami – INNPoland
Informacja Prasowa - 16.09.2019McDonald's bez plastiku. Pierwsze restauracje już wystartowały z testami - INNPoland
Wojna z plastikiem wciąż trwa. Coraz więcej sklepów i producentów rezygnuje z plastiku na rzecz bardziej ekologicznych rozwiązań. Teraz McDonald chce doszczętnie pozbyć się tego nieszczęsnego tworzywa.
Restauracje pod złotymi łukami, w których nie będzie już plastiku, pojawiły się w Niemczech i Kanadzie. Pierwsza z nich znajduje się w niemieckim centrum handlowym w Berlinie.
Słomki i sztućce zastąpiono wersjami papierowymi i drewnianymi. Z kolei przyprawy i sosy znalazły się w jadalnych waflowych kubeczkach, a burgery były serwowane w opakowaniach wykonanych z trawy.
Niemiecki eksperyment okazał się sukcesem, dlatego podobne zmiany wprowadzono w Ontario i Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie.
Dodatkowo serwetki zostały zamienione na mniejsze i wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Chcą także zrezygnować z plastikowych pokrywek od McFlurry, a plastikowe opakowania na sałatki zastąpić papierowymi.
Firma wymieni wszystkie opakowania
Kolejne kampanie na rzecz czystego środowiska i świadomej konsumpcji nie pozostają bez echa, przynajmniej wśród globalnych gigantów. Już rok temu pisaliśmy, że do walki o serca i umysły włącza się McDonald’s – firma, która od lat walczy o zmianę swojego wizerunku na „zieleńszy” i zdrowszy. Do 2025 r. mają zniknąć wszystkie dotychczas stosowane opakowania – zastąpią je w pełni biodegradowalne alternatywy.
Polska będzie zapewne w awangardzie zmian: już w 2017 roku wydano w polskich restauracjach sieci 27 mln nowych sztućców, znacznie przyjaźniejszych środowisku.
Jak pisaliśmy niedawno w INNPoland.pl, Polska była trzecim krajem, w którym McDonald’s wprowadził nowy wystrój restauracji. Chodziło o unikatowy lokal w Lęborku.
McDonald’s dba o edukację
Akademia Leona Koźmińskiego i McDonald’s zaczęły współpracę – uruchamiają własny, nowy kierunek studiów. Będzie się nazywał „Zarządzanie w sektorze QSR”, ale nie każdy może się na niego dostać. To oferta tylko dla wybranych pracowników fastfoodowego giganta, który sponsoruje studia, by mieć dobrze wykształconych ludzi.