Masz dosyć irytujących reklam w internecie? Google też – będzie z nimi walczyć
Redakcja PR - 25.08.2016Google zapowiada walkę z natrętnym reklamodawcami
Google zmienia politykę wobec natrętnych reklam – będzie walczyć z tymi reklamodawcami, którzy używają trudnych do zamknięcia pop-upów – czytamy na oficjalnym blogu Google’a.
Google ma być bardziej przyjazne użytkownikom i eliminować reklamy w formie wyskakujących okienek, które trudno zamknąć. Na swoim oficjalnym blogu internetowy gigant poinformował o dwóch ważnych zmianach w wynikach wyszukiwania, mających usprawnić jej działanie i poprawić jakość wyników – w tym wyeliminować natrętne reklamy.
Pierwsza z planowanych zmian to uproszczenie mobilnej wersji wyszukiwarki. Google zrezygnuje z oznaczani stron w wynikach wyszukiwania jako bezpieczne dla użytkowników. Zauważyliśmy, że aż 85% stron spełnia wymagania „bezpiecznej strony”. Aby zapewnić czytelność wyników, rezygnujemy z dodatkowego oznaczania stron – czytamy na blogu Google’a.
Druga za zapowiedzianych zmian dotyczy bezpośrednio tych stron, na których użytkownicy nagminnie spotykają się z pełnoekranowymi, wyskakującymi reklamami. Takie nieprzyjazne użytkownikom strony będę indeksowane w wyszukiwarce niżej niż te, które nie nękają internautów reklamami. Zmiany obejmą na razie strony w wersji mobilnej. Kary zaczną obowiązywać od 10 stycznia 2017 roku.
Zmiany w indeksowaniu wyników Google’a, mają według twórców wyszukiwarki ułatwić korzystanie z niej przeciętnym użytkownikom. Może to być również pokłosie informacji o coraz częstszym blokowaniu reklam przez użytkowników za pomocą specjalnych programów, takich jak AdBlock. Strony mają być przyjazne internautom, a wyszukiwarka Google dawać najlepsze wyniki, których oczekuje użytkownik.
Na blog, Google podał przykłady złych i dobrych praktyk stosowanych przez reklamodawców, aby pokazać, jakie działania będą przez wyszukiwarkę karane. Są to przede wszystkim okienka, których zamknięcie przysparza wielu kłopotów użytkownikowi – zajmują cały ekran, a przycisk wyłączenia „ucieka”, jest niewidoczny lub niejasno oznaczony.
Warto dodać, że z problemem niechcianych reklam użytkownicy walczą od dawna, choćby przy pomocy takich narzędzi jak Adblock. Szczególnie aktywni są tu Polacy – w naszym kraju z oprogramowania blokującego reklamy korzysta aż 36% internautów, wynika z badania MEC Wavemaker. 60% Polaków natomiast jest zdania, że gdyby reklam w Internecie było mniej, rozważyliby odinstalowanie wtyczek blokujących. W tym samym badaniu niemal trzy czwarte badanych Polaków zadeklarowało, że reklamy w Internecie ich denerwują.