Media społecznościowe a wolność słowa

Redakcja PR - 20.03.2018
150

Media społecznościowe a wolność słowa

Powszechne blokowanie treści o charakterze patriotycznym, religijnym czy nawet usuwanie kont użytkowników-takie działania portali społecznościowych nie dziwią już nikogo, zwłaszcza w okresie uroczystości narodowych czy wydarzeń historycznych, kiedy internauci najczęściej zabierają głos w ważnych sprawach. Liderem, jeśli chodzi o usuwanie, bądź blokowanie treści jest z pewnością Facebook.

Adwokaci z Instytutu Ordo Iuris sugerują stworzenie takich regulacji i rozwiązań prawnych, które zapewniłyby użytkownikom polskich portali społecznościowych wolność słowa w internecie.

Również Komisja Europejska ma znaczne wątpliwości odnośnie standardów, wedle których działają najbardziej popularne portale społecznościowe, chodzi tutaj głównie o usuwanie treści, zasadniczo bez możliwości odwołania, bądź wstrzymania działania. Mimo że portale zmieniły swoje procedury, w dalszym ciągu uznane są przez Komisję za niewystarczające.

Zmiany w polskim prawie są niewątpliwie niezbędne. Obecnie zwracają uwagę na ten problem prawnicy z Instytutu Ordo Iuris, którzy są twórcami projektu ustawy „o zmianie niektórych ustaw w związku z gwarancjami wyrażania poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji w sieciach społecznościowych”. Postulują za stworzeniem lub modyfikacją dotychczasowych regulacji, tak aby internauci mieli zapewnioną wolność słowa w sieci i swobodnie mogli wypowiadać się na każdy temat.

Na podstawie: http://telewizjarepublika.pl/wolnosc-slowa-w-mediach-spolecznosciowych,62251.html

Comments

comments

150
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...