„Marnując żywność, marnujesz planetę”

Redakcja PR - 05.11.2018
44

Banki Żywności z nową kampanią

16 października ruszyła kampania „Marnując żywność, marnujesz planetę” Federacji Polskich Banków Żywności. Organizacja chce poprzez nią zwrócić uwagę na skutki ekologiczne marnowania żywności, której w samej Polsce marnuje się tyle, ile wystarczyłoby do nakarmienia wszystkich mieszkańców Warszawy przez 10 lat. W ramach kampanii planowane są spoty telewizyjne i radiowe, publikacje w Internecie i mediach oraz 300 citylightów i billboardów usytuowanych w największych miastach w Polsce.

Za przygotowanie kreacji kampanii i jej realizację w TV, radio, Internecie i w OOH odpowiedzialna jest agencja Advalue, która stanęła przed wyzwaniem, jak w ciągu kilku sekund przyciągnąć uwagę odbiorcy i obrazowo opowiedzieć o zależności między wyrzucaną żywnością a skutkami ekologicznymi. Za dobór nośników i powierzchni na terenie całej Polski odpowiedzialna jest Clear Channel. Dzięki tej współpracy citylighty są obecne w strategicznych ciągach komunikacyjnych największych miast w Polsce.

Kampania o ekologicznych skutkach marnowania żywności jest częścią długofalowego projektu „EkoMisja Nie Marnuję” współfinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Bohaterką kampanii jest planeta, która występuje pod postacią zepsutej żywności w trzech odsłonach. Jest to nawiązanie do produktów najczęściej marnowanych w naszych domach, czyli pieczywa, warzyw i owoców. W kreacji użyto motywu zepsutego chleba, pomarańczy i pomidora jako planety pokrytej pleśnią w kształcie kontynentów.

 

 

W ramach kampanii nakręcono 3 spoty telewizyjne oraz spot radiowy, w których swojego głosu użyczyła Krystyna Czubówna od lat kojarzona z tematyką środowiskową. Spoty telewizyjne występują w trzech odsłonach, które stanowią jednocześnie proste wskazówki dotyczące tego, w jaki sposób każdy z nas może marnować mniej żywności poprzez dokonywanie świadomych wyborów. Federacja Polskich Banków Żywności zachęca w kampanii, by kupować tylko tyle, ile zjemy, planować zakupy oraz wykorzystywać produkty w kuchni, zamiast je wyrzucać. Spot kręcony w sklepie zrealizowano dzięki uprzejmości sieci Tesco.

W kampanii użyto również konkretnych danych argumentujących przekaz, które stanowią również wartość edukacyjną. Aby wyprodukować przetworzyć i dostarczyć żywność na półki sklepowe, a następnie do naszych domów, trzeba zużyć wodę, energię i paliwo. Dlatego wyrzucanie żywności generuje straty surowców. W kampanii zastosowano obrazowe przeliczniki tych strat.

„Dla przykładu co roku do produkcji wyrzucanej żywności zużywa się 250 bln ton wody. To 14 razy więcej niż mieszczą w sobie wszystkie jeziora w Polsce. Konsekwencją wyrzucania dużej ilości jedzenia jest jego gnicie na wysypiskach, a co za tym idzie – uwalnianie do atmosfery znacznej ilości gazów cieplarnianych. Rocznie na świecie z powodu wyrzucania żywności do atmosfery trafia 3,3 miliarda ton gazów cieplarnianych. To prawie tyle, ile w tym samym czasie emituje cały przemysł Unii Europejskiej. To między innymi takie hasła stanowią wartość edukacyjną wspierającą naszą kampanię” – podkreśla Dorota Jezierska, wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

W ramach kampanii przewidziano również konkurs EkoSelfie w mediach społecznościowych na najlepsze zdjęcie na temat „Mój sposób na niemarnowanie żywności”. Więcej na: www.niemarnuje.bankizywnosci.pl

W ramach projektu „EkoMisa Nie Marnuję” zaplanowano również szereg działań edukacyjnych, którymi objętych będzie w ciągu dwóch lat trwania projektu 200 szkół podstawowych w całej Polsce.

Comments

comments

44
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...