Marki modowe dostrzegają potencjał TikToka

Informacja Prasowa - 24.09.2021
79

Marki modowe dostrzegają potencjał TikToka

Marki modowe dostrzegają potencjał TikToka

– TikTok to efektywna platforma mediowa, która odpowiada na potrzeby każdego biznesu – bez względu na jego skalę czy obszar działania. Jej potencjał dostrzegają kolejne branże, w tym marki modowe. Jedną z nich jest CCC (@cccshoesbags), której filmy zostały wyświetlone w aplikacji już ponad 20 milionów razy. Zaangażowanie użytkowników platformy w treści fashion potwierdzają badania – 47% z nich uważa, że TikTok odgrywa ważną rolę w odkrywaniu i inspirowaniu do poszukiwania dodatkowych informacji o produktach modowych[1].

Użytkownicy TikToka cenią kreatywność i dobrą zabawę – 75% odwiedza platformę w poszukiwaniu rozrywki[2].  Istotne są dla nich także treści związane z markami, które w autentyczny sposób łączą ze społecznością platformy. Marki modowe również chcą być częścią tego doświadczenia, dlatego na TikToku można znaleźć konta bardzo różnorodnych marek modowych jak Gucci, Burberry, Saint Laurent, Prada, Fendi, ale także Guess, Levi’s, Zara, Mango czy H&M. Popularność hashtagu #Fashion na TikToku, który uzyskał już ponad 95 miliardów wyświetleń oraz hashtagu #moda wyświetlonego ponad 10 miliardów razy sprawia, że kolejne marki fashion dostrzegają potencjał aplikacji. A za tym, że warto w działaniach marketingowych marek postawić na TikToka przemawia także fakt, że jego społeczność jest otwarta na treści reklamowe, co potwierdzają badania –  aż 57% badanych użytkowników TikToka przyznało, że dokonało zakupów po tym jak zostali do tego zachęceni na platformie[3].

Polskie marki na TikToku

Potencjał TikToka dostrzegły także marki modowe w Polsce. Jedną z nich jest CCC, która w ciągu 6 miesięcy zyskała 70 tys. nowych obserwatorów., a wideo zostały już obejrzane ponad  20 milionów razy. „Działania płatne i dostępne na TikToku formaty reklamowe pozwalają precyzyjnie określić do kogo chcemy dotrzeć z komunikatem. Jednak zarówno płatne, jak i organiczne wsparcie, pozwalają na swobodne budowanie społeczności, rozwój naszego konta o liczbę obserwatorów, polubień czy komentarzy. Kluczem jest tu odpowiednia komunikacja” – wskazuje Michał Bednarek, Global Content & Influencer Marketing Team Leader CCC.

Nowa kampania TikToka

Najważniejsze w zwiększaniu sprzedaży jest podejście zakładające regularną komunikację organiczną połączoną z działaniami płatnymi na platformie. Udowadnia to najnowsza kampania marketingowa polskiego zespołu TikToka, do której zaproszono między innymi markę CCC. Przygotowany został cykl podcastów „Posłuchaj TikToka” przybliżający unikatowy format aplikacji oraz obalający popularne mity na temat platformy. Odcinki dostępne będą niebawem w popularnych serwisach strumieniowych jak Spotify, YouTube, Google Podcasty czy Apple Podcasts. Wystartowała także strona tiktokforbusiness.pl, na której zamieszczone zostaną case studies wybranych kampanii polskich marek, artykuły branżowe oraz seria podcastów.

„TikTok to efektywne miejsce dla biznesu, bez względu na jego branżę czy skalę działania. Jak wskazuje raport opublikowany przez firmę Nielsen – TikTok ma dwukrotnie większą efektywność sprzedażową niż inne platformy, a jego unikatowa społeczność pozwala na dotarcie do nowej grupy konsumentów, a ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) jest o 14% wyższy w porównaniu do innych mediów[4]. Jestem przekonany, że nasza najnowsza kampania przekona ludzi reklamy do tego, że TikTok to przede wszystkim skuteczna platforma mediowa oparta na angażującym wideo. Liczymy, że zachęci kolejne marki do uwzględnienia TikToka w swoich stałych działaniach mediowych i prowadzenia efektywnej i autentycznej komunikacji ze swoimi odbiorcami” – mówi Rafał Drzewiecki,  Head of Marketing w TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

[1] TikTok Marketing Science EU Retail Vertical Research 2021 conducted by Walnut Unlimited , Results for UK, France, Germany, Italy, Spain.

[2] Marketing Science Holiday Shopping Behaviour Research 2020 conducted by Walnut Unlimited

[3] TikTok Marketing Science EU Holiday Shopping Behaviour Research 2020 conducted by Walnut Unlimited

[4] Nielsen MMM report

Comments

comments

79
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...