MarCom Skills Day – pierwsza konferencja Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej
Informacja Prasowa - 17.01.2020MarCom Skills Day – pierwsza konferencja Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej
Już 29 stycznia 2020 r. odbędzie się I edycja „MarCom Skills Day” – wyjątkowego dnia otwartego dla wszystkich tych, których interesują zmiany na rynku pracy w sektorze komunikacji marketingowej. Uczestników wydarzenia czeka dzień pełen inspirujących spotkań z ekspertami branży, rynku pracy i środowiska akademickiego. Będzie to jednocześnie inauguracja niedawno powstałej Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, której inicjatorami są SAR i IAB Polska.
Uczestnicy „MarCom Skills Day” będą mogli wysłuchać wystąpień dotyczących obszarów takich jak: Zintegrowany System Kwalifikacji, kompetencje pracowników, prognozy i trendy związane z zawodami przyszłości czy poznać wyniki badań sensu pracy lub kapitału ludzkiego w środowiskach cyfrowych.Pracodawcy poznają odpowiedź na pytanie jak sprawnie oceniać kompetencje kandydata do pracy, zaś szukający pracy poznają strategie poszukiwania i zdobywania zatrudnienia. Będzie można także dowiedzieć się kim są szkolni doradcy zawodowi.
„Serdecznie zapraszamy na naszą konferencję wszystkie osoby zainteresowane rozwojem swojej kariery, nie tylko z sektora komunikacji marketingowej. Konferencja ma być nie tylko źródłem wiedzy, ale też ciekawą inspiracją do zdobycia nowych umiejętności i kwalifikacji oraz projektowania swojej indywidualnej ścieżki rozwoju. Ważne jest dla nas także to, że na konferencji mogą spotkać się środowiska, które tradycyjnie zbyt rzadko ze sobą współpracowały, nie miały możliwości i motywacji do lepszego poznania. Nie tylko sektor komunikacji marketingowej potrzebuje nowych rozwiązań w dziedzinie kwalifikacji, kompetencji, employer brandingu i rekrutacji. Ta konferencja ma pomóc znaleźć rozwiązania” – mówi Marcin Olkowicz, Animator Rady.
Organizatorem MarCon Skills Day jest Sektorowa Rada ds. Kompetencji Komunikacji Marketingowej. Głównym zadaniem Rady jest wyznaczenie kierunku zmian systemu edukacji i jego dopasowanie do potrzeb sektora komunikacji marketingowej, tak aby kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby pracodawców. Członkowie Rady zajmują się m.in. identyfikacją i definiowaniem rzeczywistych wymagań zawodowych w branży, opracowywaniem ram i standardów kwalifikacji, programów edukacyjnych oraz rozwiązaniami prawnymi i organizacyjnymi. Inicjatorami Rady są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Projekt jest realizowany w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2019-2022”, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
MarCom Skills Day to pierwsze wydarzenie, które wpisuje się w cele działalności Rady. Radę tworzą reprezentanci: pracodawców, instytucji rynku pracy, organizacji branżowych i dialogu społecznego, uczelni wyższych, szkół średnich, podmiotów kształcenia ustawicznego, a także eksperci i specjaliści, którzy wspólnie pracować będą nad systemowymi rozwiązaniami.
Konferencja MarCom Skills Day – „Kompetencje pracowników vs. potrzeby pracodawców” składa się z trzech bloków tematycznych. Rozpocznie ją oficjalne powitanie przybyłych gości przez Pawła Tyszkiewicza, Pełnomocnika Zarządu SAR oraz Włodzimierza Schmidta – prezesa zarządu IAB Polska. Część pierwsza wydarzenia będzie poświęcona Zintegrowanemu Systemowi Kwalifikacji. Panel drugi koncentruje się na prognozach i wyzwaniach rynku pracy w branży komunikacji marketingowej. Ostatni blok tematyczny dotyczyć będzie rozwiązań zarówno dla pracodawców, jak i tych poszukujących pracy i edukatorów. Na zakończenie organizatorzy przewidują dyskusje podsumowującą konferencję.
MarCom Skills Day ma charakter otwarty (wstęp jest bezpłatny), jednak liczba miejsc jest ograniczona – obowiązują zapisy za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie: https://radasektorowa-komunikacja.pl/konferencja/
Termin i miejsce:
KIEDY?
Środa, 29 stycznia 2020 r., w godz. 9:00 – 15:00.
Wymagana jest rejestracja uczestników.
Liczba miejsc ograniczona.
GDZIE?
Dom Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy; ul. Bracka 25, (Dom Braci Jabłkowskich).
Po szczegółowe informacje na temat konferencji zapraszamy na stronę https://radasektorowa-komunikacja.pl/konferencja/.
O SAR – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 126 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje eventowe, brand design, interaktywne, AdTech i domy produkcyjne. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR koncentruje się na tworzeniu, wdrażaniu i popularyzowaniu standardów przetargowych, dobrych praktyk biznesowych, prowadzeniu szkoleń, seminariów i edukowaniu kadr, a także na badaniach rynkowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Federacja Związków Komunikacji Marketingowej) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy i praw autorskich, prawa podatkowego Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies (EACA). W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions i Eurobest www.sar.org.pl
O IAB – Polska Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 200 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Przygotowuje raporty i badania rynku online, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, MIXX), warsztatów i szkoleń (Internet Week, IABHowTo, FutuLab). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu. IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Izby Gospodarczej.www.iab.org.pl