Marcin Kowalczyk dyrektorem ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory

Informacja Prasowa - 12.07.2022
66

Do zespołu Grupy Radiowej Agory dołączył Marcin Kowalczyk, ekspert z zakresu strategii subskrypcyjnych

Marcin Kowalczyk dyrektorem ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory
 
12 lipca 2022 r. do zespołu Grupy Radiowej Agory dołączył Marcin Kowalczyk, ekspert z zakresu strategii subskrypcyjnych, który objął stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej. To nowe stanowisko w strukturach spółki, na którym Marcin Kowalczyk będzie rozwijał strategiczną dla GRA cyfrową obecność jej marek w internecie oraz przejmie odpowiedzialność za wszystkie przychody z kanałów elektronicznych i powiązane z nimi produkty, w tym ofertę subskrypcyjną TOK FM.  
– Cyfrowy rozwój od dawna jest priorytetem Grupy Radiowej Agory. Nasze liczne działania w tym obszarze – począwszy od rozwoju oferty Premium TOK FM po pioniersko wprowadzane innowacje technologiczne – odniosły już wiele sukcesów, ale cały czas wysoko stawiamy sobie poprzeczkę w zakresie cyfryzacji – podkreśla Maciej Strzelecki, prezes Grupy Radiowej Agory. – Współpraca z Marcinem Kowalczykiem, który wesprze nasz zespół ekspercką wiedzą, będzie nowym cyfrowym otwarciem dla marek GRA – pozwoli wzmocnić mocne strony naszej oferty i wdrażać kolejne projekty istotnie przyspieszające dynamikę cyfrowego rozwoju.
Marcin Kowalczyk objął nowo powołane stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory we wtorek, 12 lipca 2022 r. Stanął na czele zespołu, który zarządza cyfrową obecnością marek GRA i rozwojem oferty subskrypcyjnej TOK FM. Bezpośrednimi przełożonymi Marcina Kowalczyka są Maciej Strzelecki, prezes Grupy Radiowej Agory oraz Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory.
– Dołączam do bardzo silnego zespołu, który w oparciu o mocne marki GRA tworzy unikalną ofertę treści premium dla milionów słuchaczy i czytelników. Cieszę się, że będę uczestniczył w strategicznym rozwoju cyfrowego portfolio GRA, stawiając na unikalne treści, jakość doświadczenia użytkownika i technologię – mówi Marcin Kowalczyk.
Marcin Kowalczyk jest ekspertem w dziedzinie mediów, e-commerce, subskrypcji cyfrowych i treści premium. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy m.in. nad tworzeniem i wdrażaniem strategii w branży medialnej i technologicznej, zwłaszcza w obszarze cyfrowym. Współpracuje z Financial Times Strategies jako ekspert branżowy w programach dla polskich mediów rozwijających się w cyfrowym świecie i stawiających kroki na rynku subskrypcji. Poprzednio pracował w wydawnictwie PWN jako dyrektor ds. strategii subskrypcyjnej i rozwoju platform (Platform & Membership Strategy Director) oraz dyrektor ds. e-commerce i marketingu. Współpracował również z międzynarodowymi firmami dostarczającymi technologie dla mediów. Od 2018 r. jako VP Media Sector Deep.BI, spółki dostarczającej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji m.in. dla mediów, brał udział w wielu projektach rozwoju modeli subskrypcyjnych dla polskich i europejskich wydawców. We wcześniejszych latach odpowiadał m.in. za strategię cyfrową Gremi Media Group (wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), był też członkiem zarządu, a potem prezesem E-Kiosk S.A. – dystrybutora treści cyfrowych. Karierę zawodową rozpoczął jako dziennikarz muzyczny w kieleckich Radiu Fama i Radiu Tak FM. Jest absolwentem cyfrowych programów Executive Education w IESE (Nowy Jork), LSE (Londyn) oraz Leadership Academy for Poland.
Jednocześnie współpracę z Grupą Radiową Agory kończy w tym roku Jarosław Ślizewski, który od stycznia 2018 r. pełnił funkcję dyrektora obszarów cyfrowych GRA. Jest on jednym z autorów sukcesu oferty subskrypcyjnej TOK FM oraz koncepcji rozwoju marek GRA w świecie cyfrowym. W kolejnych miesiącach będzie finalizował rozpoczęte projekty, współpracował z Marcinem Kowalczykiem i wspierał go w poznawaniu organizacji. Przed rozpoczęciem współpracy z Grupą Radiową Agory Jarosław Śliżewski od 1991 r. pracował w Agorze S.A. i jej spółkach zależnych. Był m.in. dziennikarzem, a także współzałożycielem portalu Gazeta.pl i serwisu Wyborcza.pl, w tym współtwórcą pierwszych płatnych produktów cyfrowych. Był też wiceprezesem spółki Green Content – nadawcy telewizji Metro.
– Po zamknięciu uzgodnionego etapu realizacji projektów rozwojowych Jarosław Śliżewski zdecydował się rozstać z Grupą Radiową Agory. Żegnamy się z nim, dziękując mu za wiele lat owocnej współpracy i nieoceniony wkład w cyfrowy rozwój naszych marek. Jego zaangażowanie pozwoliło m.in. istotnie rozwinąć unikalny produkt, jakim jest oferta Premium TOK FM, a naszemu zespołowi wdrożyć szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych – dodaje Maciej Strzelecki.

Comments

comments

66
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...