Manipulacja w digitalu – czy da się jej uniknąć?
Marketerzy, aby móc wpływać na nasze decyzje zakupowe, posługują się sprawdzonymi praktykami opartymi na manipulacji. Nowe technologie w coraz większym stopniu pozwalają firmom wykorzystywać naszą podatność na tego typu działania. Internet sprawia, że mogą to robić bardzo łatwo. Z technikami wywierania wpływu i manipulacji wszyscy spotykamy się każdego dnia. Które z nich są najpopularniejsze?
Każdy z nas spotkał się z ofertą limitowaną w zakresie np. ilości dostępnego towaru, czasu trwania promocji itd. Chodzi o to, aby wskazać na ulotność oferty i tym samym zmotywować nas do skorzystania z niej. Należy jednak pamiętać, że efektywność tej techniki jest mocno uzależniona od siły jej nacisku. Wprowadzenie limitu ma sens tylko wtedy, gdy dalszą naszą aktywność sprzedażową ograniczymy do minimum – Łukasz Świrgał, CEO Brandwise (AdWise Group)
Konstruując ofertę nie wiemy, jakim autorytetem kieruje się nasz potencjalny klient. Osoba o autorytecie wewnętrznym zaufa wyłącznie własnej ocenie, w przeciwieństwie do tych, którzy najchętniej polegają na innych. Dlatego tak istotne jest, aby połączyć oba komunikaty – czyli „wypróbuj i sam zdecyduj” z „dołącz do grona 1000 zadowolonych użytkowników”, którzy w domyśle nie mogą się mylić – Łukasz Świrgał, CEO Brandwise (AdWise Group)
Comments
