Manequinn Challenge w słusznej sprawie

Redakcja PR - 19.01.2017
288

Jak jedna z organizacji wykorzystała Manequinn Challenge w słusznej sprawie

Mannequin Challenge podbija już od kilku miesięcy świat filmików w serwisie YouTube i nie tylko. Zastygają w bezruchu użytkownicy portali społecznościowych, szkoły, a nawet celebryci i znani ludzie. Oczywiście, jak to zwykle z tego typu inicjatywami bywa, zaczęło się od filmiku, który wypuszczony do sieci stał się popularnym viralem. Jedna z organizacji jednak wykorzystała Manequinn Challenge w słusznej sprawie. 

Nie powinniśmy być zdziwieni, ponieważ przecież co jakiś czas do sieci zostaje wysłany jakiś filmik, obrazek, inicjatywa, która podbija w krótkim czasie serca internautów. Pamiętacie DecoMorreno? Początek wyszedł od użytkowniczki, która na forum wrzuciła post z pytaniem, czy ktoś zna więcej książek tego autora, wstawiając jednocześnie pudełko z produktem, który faktycznie łudząco przypominał książkę. Autorzy to podłapali, by w kilka chwil zalać internet postami na ten temat – to jednak u nas.

Film, który jednak skradł serca internautów całkiem niedawno, jest akcja stworzona w Australii, której celem jest uświadamianie, jeśli chodzi o chorobę Parkinsona. Wykorzystano do tego wspomniany Mannequinn Challenge, czyli nagrywanie zastygania w bezruchu, podczas gry kamerzysta nagrywa to, chodząc pomiędzy zaangażowanymi.

Wykorzystać potencjał tej niewinnej zabawy postanowili działacze Parkinson’s NSW, którzy jednak nieco zmodyfikowali zabawę. Faktycznie, wszyscy zastygają w różnych pozycjach, jednak w oczy rzuca się jedna rzecz – bezruch nie jest możliwy, ponieważ każdemu uczestnikowi drżą kończyny. Tak właśnie wygląda życie z chorobą Parkinsona, o czym uświadamia filmik. Jak widać, da się stworzyć coś angażującego i mądrego przy pomocy zabawy, która została stworzona całkiem przypadkiem gdzieś w australijskiej szkole.

Mannequin Challenge do tej pory był jedynie rozrywką, która dawała dużo przyjemności. Zaangażowały się w to gwiazdy takie jak np. Beyonce czy nawet Hillary Clinton. W naszym  kraju wyjątkową inicjatywą wykazali się piłkarze, którzy nader chętnie brali udział w wyzwaniu.

Podobna akcja miała miejsce już jakiś czas temu, gdy organizowano Ice Bucket Challenge – z tą tylko różnicą, że od początku była to inicjatywa w walce ze stwardnieniem zanikowym bocznym. Wtedy zaangażowali się w zabawę niemal wszyscy – gwiazdy, sportowcy, politycy, a nawet przeciętni użytkownicy internetu. Miejmy nadzieję, że w tym przypadku akcja również przyniesie podobny skutek lub zainspiruje do kolejnych ciekawych kreacji. Za reklamę odpowiada agencja J. Walter Thompson.

Comments

comments

288
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...