Manequinn Challenge w słusznej sprawie

Redakcja PR - 19.01.2017
136

Jak jedna z organizacji wykorzystała Manequinn Challenge w słusznej sprawie

Mannequin Challenge podbija już od kilku miesięcy świat filmików w serwisie YouTube i nie tylko. Zastygają w bezruchu użytkownicy portali społecznościowych, szkoły, a nawet celebryci i znani ludzie. Oczywiście, jak to zwykle z tego typu inicjatywami bywa, zaczęło się od filmiku, który wypuszczony do sieci stał się popularnym viralem. Jedna z organizacji jednak wykorzystała Manequinn Challenge w słusznej sprawie. 

Nie powinniśmy być zdziwieni, ponieważ przecież co jakiś czas do sieci zostaje wysłany jakiś filmik, obrazek, inicjatywa, która podbija w krótkim czasie serca internautów. Pamiętacie DecoMorreno? Początek wyszedł od użytkowniczki, która na forum wrzuciła post z pytaniem, czy ktoś zna więcej książek tego autora, wstawiając jednocześnie pudełko z produktem, który faktycznie łudząco przypominał książkę. Autorzy to podłapali, by w kilka chwil zalać internet postami na ten temat – to jednak u nas.

Film, który jednak skradł serca internautów całkiem niedawno, jest akcja stworzona w Australii, której celem jest uświadamianie, jeśli chodzi o chorobę Parkinsona. Wykorzystano do tego wspomniany Mannequinn Challenge, czyli nagrywanie zastygania w bezruchu, podczas gry kamerzysta nagrywa to, chodząc pomiędzy zaangażowanymi.

Wykorzystać potencjał tej niewinnej zabawy postanowili działacze Parkinson’s NSW, którzy jednak nieco zmodyfikowali zabawę. Faktycznie, wszyscy zastygają w różnych pozycjach, jednak w oczy rzuca się jedna rzecz – bezruch nie jest możliwy, ponieważ każdemu uczestnikowi drżą kończyny. Tak właśnie wygląda życie z chorobą Parkinsona, o czym uświadamia filmik. Jak widać, da się stworzyć coś angażującego i mądrego przy pomocy zabawy, która została stworzona całkiem przypadkiem gdzieś w australijskiej szkole.

Mannequin Challenge do tej pory był jedynie rozrywką, która dawała dużo przyjemności. Zaangażowały się w to gwiazdy takie jak np. Beyonce czy nawet Hillary Clinton. W naszym  kraju wyjątkową inicjatywą wykazali się piłkarze, którzy nader chętnie brali udział w wyzwaniu.

Podobna akcja miała miejsce już jakiś czas temu, gdy organizowano Ice Bucket Challenge – z tą tylko różnicą, że od początku była to inicjatywa w walce ze stwardnieniem zanikowym bocznym. Wtedy zaangażowali się w zabawę niemal wszyscy – gwiazdy, sportowcy, politycy, a nawet przeciętni użytkownicy internetu. Miejmy nadzieję, że w tym przypadku akcja również przyniesie podobny skutek lub zainspiruje do kolejnych ciekawych kreacji. Za reklamę odpowiada agencja J. Walter Thompson.

Comments

comments

136
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...