Magazyn Focus stawia na innowacje
Technologie powstające w naszym kraju mają szansę podbić świat – brakuje im tylko dobrej promocji. Miesięcznik „Focus” po raz dziewiąty podjął się próby wytypowania najciekawszych polskich innowacji i poddania ich pod głosowanie internautów.
Na łamach styczniowego wydania magazynu oraz na stronie www.soczewki.focus.pl ogłoszono plebiscyt „Soczewki Focusa 2017”. O wyróżnienie rywalizuje 15 innowacyjnych pomysłów z obszaru medycyny, techniki i informatyki. Uczestnicy głosowania mogą wskazać – ich zdaniem – najciekawsze wynalazki i jednocześnie wziąć udział w konkursie z nagrodami. Internauci mogą oddawać głosy raz dziennie na stronie www.soczewki.focus.pl do dnia 31.01.2018. Wyniki plebiscytu zostaną ogłoszone w kwietniowym numerze „Focusa”.
„Słowo innowacje jest dziś odmieniane przez wszystkie przypadki, nie tylko w kontekście nauki i technologii, ale też gospodarki i polityki. My pokazujemy to, czym innowacyjność rzeczywiście powinna być – realizacją pomysłów, które mogą odmienić nasze życie” – mówi Piotr Kościelniak, redaktor naczelny magazynu „Focus”.
Wszystkie przedstawiane przez „Focus” pomysły powstały w Polsce. Wśród nominowanych są prywatne firmy i zespoły pracujące na uczelniach wyższych z całego kraju, m.in. z Gliwic, Krakowa, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Warszawy i Wrocławia.
„Chcemy zaprezentować czytelnikom innowacyjne projekty na różnych etapach zaawansowania. Niektóre z nich to gotowe produkty, inne dopiero są testowane” – mówi Jan Stradowski, szef działu nauki i technologii „Focusa”.
W kategorii innowacje medyczne można głosować na: inteligentny inhalator, mobilne KTG do użytku domowego, elektroniczny stetoskop, system ćwiczenia mięśni miednicy oraz test wykrywający wirusy i bakterie.
Wśród innowacji technicznych o nagrodę walczą: materiał na kosmiczne żagle, elektryczny gokart, zautomatyzowana apteka, rower z napędem hybrydowym i czujniki monitorujące smog.
W kategorii innowacje informatyczne rywalizują ze sobą: wirtualny prawnik, sterowanie komputerem za pomocą oczu, aplikacja do robienia muzealnych selfie, robot do nauki języków i cyfrowy długopis.