Lotos i Polskie Radio bojkotują produkty Maspexu

Redakcja PR - 14.08.2017
151

Lotos i Polskie Radio bojkotują produkty Maspexu

W rocznicę Powstania Warszawskiego mieliśmy do czynienia z wybitnie nietrafionym konceptem pochodzącym od jednej z wiodących polskich firm produkującej napoje energetyczne.  Odnosił się on właśnie do rocznicy wybuchu Powstania.

Firma bardzo szybko przeprosiła za wulgarną grafikę, zadeklarowała również, że dokona wpłaty na rzecz zapomogi dla weteranów Powstania Warszawskiego w wysokości 500 tysięcy złotych. Wszystkie reklamy zniknęły z social mediów.Wydawało się, że nieudolna akcja marketingowa przyniesie firmie jedynie trochę niechlubnego szumu medialnego, jednak konsekwencję okażą się dużo większe. W piątek popołudniu Polskie Radio zapowiedziało, że nie będzie kupować na własne potrzeby produktów firmy Maspex.

– Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić – wyjaśnia w komunikacie  Mariusz Staniszewski, wiceprezes Polskiego Radia.

OK, na tym firma nie straci dużo, ale tego samego dnia Lotos zakomunikował, że nie będzie sprzedawał napoju Tiger na swoich stacjach. To już wydaje się poważniejszy cios w firmę. Oto żywy przykład, jak można stracić całkiem sporego klienta jedną grafiką na Instagramie.

 

Comments

comments

151
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...