Lotnicze  procedury bezpieczeństwa rozwaliły bank …

Jerzy Ciszewski - 02.03.2021
166

Lotnicze  procedury bezpieczeństwa rozwaliły bank …

Gdy wsiada się do samolotu, myśli o czekającej wyprawie, przygodach z nią związanych, nowo poznanych ludziach, odwiedzonych miejscach, czekającej rodzinie lub partnerach biznesowych. Ostatnią rzeczą na jaką chce się zwracać uwagę są procedury bezpieczeństwa, prezentowane przez personel pokładowy. …, że nie wolno palić, że trzeba przełączyć telefon na tryb samolotowy; pokazywane są wyjścia awaryjne, jak założyć maskę z tlenem i tego typu sprawy. Najczęściej, na twarzach stewardes, dokonujących prezentacji, można ostrzec coś na kształt znudzenie w czasie dokonywania prezentacji.

Gdy do naszej redakcji przyszedł mail o tym, iż Air France przygotował nowy film pokładowy o standardowych procedurach bezpieczeństwa obowiązujących na pokładach statków powietrznych tej linii. Pierwszym oczywistym odruchem było wzruszenie ramionami – ot kolejna nuda. Trochę z obowiązku odpaliłem ten film.

Coż – ta produkcja jest kontekstowym arcydziełem. Nie chcę nadmiernie „spojlerować”, ale film, musiał kosztować majątek. Zrobiona przez najtęższe mózgi od reklamy, wywraca, nasze myśleniowe paradygmaty w omawianiu procedur bezpieczeństwa w samolocie, do góry nogami. Ktoś kto wymyślił scenariusz wszedł w niezły korkociąg. Kończąc ten wątek, znam kilku Francuzów i wiem, że ten film jest do bólu francuski. Zresztą jeśli Państwo się skuszą aby zapoznać się z obowiązującymi w Air France, procedurami bezpieczeństwa, wydaje mi się, że raczej stwierdzicie to samo.

Od samego początku mojej pracy w public relations i marketingu byłem, jestem i będę admiratorem genialnych, kreatywnych pomysłów. Zawsze mówiłem klientom – „albo mamy rozwalający pomysł, albo trzeba szykować furmankę forsy aby ktokolwiek chciał to zauważyć”.  Nic nie pcha komunikacji do przodu jak przewrotna, nowatorska, kontrapunktowa koncepcja.

W tej produkcji są zawarte trzy wątki. Pokazanie procedur bezpieczeństwa obowiązujących w samolotach pasażerskich, budowanie wizerunku linii lotniczych Air France, prezentacja Francji – kraju wielkich idei, historii, dokonań i ludzi. Nie mam pojęcia, ile osób przewozi rocznie, Air France, ale pewnie są to miliony (ok – przewoził przed pandemią, więc pewnie teraz jest dużo mniej) Nie mam pojęcia ile mogła kosztować ta produkcja, pewnie z parę milionów euro, ale mam wrażenie, że każdy cent zainwestowany, zwróci się wielokrotnie.

Od zawsze mówiłem klientom i nadal mówię – „albo mamy rozwalający pomysł, albo trzeba szykować furmankę forsy aby ktokolwiek chciał to coś zauważyć”,

A tu proszę – lotnicze  procedury bezpieczeństwa rozwalają bank …

Comments

comments

166
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...