
L’Oréal udostępnia konsumentom opartą na sztucznej inteligencji usługę diagnostyki skóry
Jerzy Ciszewski - 13.03.2019L'Oréal udostępnia konsumentom opartą na sztucznej inteligencji usługę diagnostyki skóry
L’Oréal udostępnia konsumentom opartą na sztucznej inteligencji usługę diagnostyki skóry wykorzystującą wieloletnie badania naukowe
Wchodząca w skład Grupy L’Oréal firma ModiFace, specjalizująca się w rzeczywistości rozszerzonej (AR – technologia łącząca świat cyfrowy ze światem rzeczywistym) i sztucznej inteligencji (AI) oraz Dział Badań i Innowacji L’Oréal (R&I) ogłosiły wdrożenie usługi cyfrowej diagnostyki skóry. Przy opracowaniu narzędzia wykorzystano wyniki piętnastu lat badań naukowców L’Oréal nad procesami starzenia się skóry.
Algorytm sztucznej inteligencji opracowany przez ModiFace „uczył się” oceniać i diagnozować skórę w oparciu o 6000 klinicznych zdjęć zgromadzonych przez Dział Badań i Innowacji L’Oréal w trakcie opracowywania atlasów starzenia się skóry[1]. Kolejnym krokiem było opracowanie nowego modelu z wykorzystaniem ponad 4500 tzw. zdjęć selfie wykonanych przez konsumentki w czterech różnych warunkach oświetleniowych. Kobiety z tych zdjęć zostały podzielone na 3 grupy: azjatycką, kaukaską oraz afroamerykańską. Algorytm tym razem „uczył się” analizy mimiki twarzy, różnego natężenia oświetlenia, pozycji telefonu – tak różnych w wypadku konsumenckich zdjęć selfie. To połączenie technologii AI oraz wieloletniego doświadczenia dermatologów L’Oréal pozwalają uzyskać wysoki poziom dokładności oceny skóry[2].
Opracowane przez L’Oréal atlasy starzenia się skóry są pierwszymi tak wyczerpującymi zbiorczymi publikacjami poświęconymi widocznym oznakom starzenia się skóry. W tym celu przebadano skórę łącznie 4000 kobiet i mężczyzn w wieku od 20 do 80 lat w takich krajach, jak: Francja, Chiny, Japonia, Indie i Stany Zjednoczone. Atlasy starzenia się skóry pozwalają oszacować lub przewidzieć ogólny proces starzenia się twarzy i są obecnie wykorzystywane do oceny klinicznej zabiegów kosmetycznych lub dermatologicznych.
Pierwszą usługą L’Oréal w ramach nowej technologii diagnozującej skórę jest Vichy SkinConsultAI, która została wdrożona w styczniu 2019 r. w Kanadzie. Aplikacja będzie stopniowo udostępniana konsumentkom na całym świecie poprzez strony internetowe marki Vichy. SkinConsultAI zapewni kobietom spersonalizowaną diagnostykę w 3 prostych krokach:
- po zrobieniu sobie tzw. selfie przesyłamy zdjęcie poprzez stronę internetową marki Vichy;
- następnie nasze zdjęcie selfie zostanie przeanalizowane pod kątem 7 oznak starzenia: zmarszczek pod oczami, braku jędrności, obecności drobnych zmarszczek, braku blasku skóry, ciemnych plamek, głębokich zmarszczek i porów. Na podstawie analizy otrzymamy spersonalizowany model starzenia się naszej skóry wskazujący zarówno jej mocne strony, jak i obszary wymagające działania;
- na koniec otrzymamy dopasowaną do potrzeb naszej skóry rekomendację zabiegów pielęgnacyjnych wraz z doborem odpowiednich produktów.
„Współpraca z ModiFace rozpoczęła drugą fazę cyfrowej transformacji L’Oréal, koncentrując się na doświadczaniu piękna poprzez technologie, takie jak AR i AI. Wierzymy, że ułatwi to konsumentom poznanienaszych marek i produktów. L’Oréal wspólnie z ModiFace wprowadził już takie usługi, jak: wirtualny makijaż, wirtualna koloryzacja włosów, konsultacje online z wykorzystaniem AR. Teraz z dumą prezentujemy pierwsze narzędzie do cyfrowej diagnostyki skóry, wykorzystujące możliwości sztucznej inteligencji i osiągnięcia nauki” – powiedziała Lubomira Rochet, Dyrektor ds. Digital, L’Oréal.
„Vichy, jako wiodąca marka dermokosmetyków w Europie w zakresie przeciwstarzeniowej pielęgnacji skóry, jest dumna, mogąc zaprezentować SkinConsultAI, która
jest prawdziwym naukowym i technologicznym przełomem, opracowanym wspólnie z dermatologami. Po raz pierwszy technologia ta pozwala wszystkim kobietom uzyskać indywidualną diagnostykę, aby mogły lepiej zrozumieć proces starzenia i dobrać dostosowaną do potrzeb swojej skóry pielęgnację” – powiedziała Myriam Bekkar-Schneider, Dyrektor Generalny Vichy.
Comments
