Lokalna społeczność w centrum nowej strategii marketingowej Newbridge Poland

Informacja Prasowa - 27.08.2019
78

Lokalna społeczność w centrum nowej strategii marketingowej Newbridge Poland

Centra handlowe należące do Newbridge Poland stawiają na rozwój relacji ze społecznością lokalną Pomaga w tym nowa, z sukcesem realizowana strategia marketingowa w CH Czyżyny, CH Bielawy i CH Guliwer.

Coraz bardziej lokalny marketing

Centra handlowe coraz częściej włączają w swój marketing działania z obszaru community relations. Powód? Dzięki nim można nawiązać, rozwinąć i podtrzymać trwałą relację ze społecznością lokalną. Co więcej, można tę społeczność aktywnie włączyć w działania galerii i to nie tylko w roli odbiorcy, ale i współorganizatora.

Nic więc dziwnego, że także mniejsze centra handlowe, np. convenience, coraz chętniej sięgają po podobne działania. Przykładem są 3 obiekty należące do Newbridge Poland. Ich nowa strategia marketingowa, wdrażana od stycznia tego roku, w znacznej mierze opiera się na community relations i współpracy z najbliższym sąsiedztwem CH Czyżyny w Krakowie, CH Bielawy w Toruniu i CH Guliwer w łodzi.

 

Na centra handlowe  w Krakowie, Toruniu i Łodzi patrzymy nie tylko jak na miejsca, w których robi się zakupy, ale także jak na przestrzeń, w której spotyka się całe sąsiedztwo. To stało się podstawą nowej strategii, w której lokalna społeczność znalazła się w centrum zainteresowania– mówi Marta Drzewiecka, marketing & customer experience manager w Newbridge Poland.

 

Efekt? – Wszystkie wydarzenia, jakie zaplanowaliśmy na ten rok kierowane są do naszego najbliższego sąsiedztwa. Mają mocny, lokalny akcent, a także organizowane są przy współpracy z lokalnymi instytucjami. Tym samym zacieśniamy więzi z otoczeniem oraz lepiej poznajemy potrzeby naszej społeczności, w tym te związane z atrakcjami, jakie ma zapewnić centrum handlowe– dodaje.

 

Galeria jako promotor klimatu dzielnicy

Jak to działa w praktyce? Najlepiej to widać na przykładzie ostatnich akcji Newbridge, chociażby w CH Czyżyny w Krakowie. W luty centrum zorganizowało walentynkową akcję, w której namawiało do zakochania się w… Nowej Hucie. Pomagał w tym vintage plakat stworzony przez rysowniczkę Katarzynę Bogucką, który można było odebrać za zakupy. W ten sposób obiekt promował siebie, ale także charakterystyczny retro klimat i walory tej części Krakowa. Wydarzenie zorganizowano przy współpracy m.in. z Fundacją Promocji Nowej Huty, Muzeum PRL w Nowej Hucie i kultowym sklepem „Szpeje”.

 

Motyw silnego związku z Nową Hutą wykorzystano także podczas jej 70-lecia. Na początku sierpnia Czyżyny zorganizowały kino plenerowe, w którym wyświetlano m.in. film  z 1957 pt. „Zagubione uczucia”, który opowiada o Nowej Hucie i jej mieszkańcach. Całość wzbogacono starymi kronikami filmowymi, będącymi zapisem ważnych wydarzeń z życia dzielnicy oraz świadectwem minionej epoki. W ten sposób centrum handlowe przybliżyło historię swojego sąsiedztwa, zwłaszcza jego nowym mieszkańcom.

 

Ale to nie jedyne projekty partnerskie w Krakowie. Podczas akcji „Pani Gadżet” z Anną Nowak-Ibisz centrum współpracowało z Politechniką Krakowską, prezentując robota stworzonego przez studentów uczelni. Poprzez współpracę ze służbami miejskimi edukowano natomiast sąsiadów, jak przygotować się do bezpiecznej podróży na wakacje. Latem w Czyżynach stanęły z kolei biblioteczki bookcrossingowe, które zachęcają mieszańców Krakowa do dzielenia się książkami. Do integracji sąsiedztwa namawiają też inne wydarzenia, w tym np. zlot lokalnych Food Trucków.

 

W łodzi wspierają „lokalsów”

Inaczej działania wyglądają w CH Guliwer. Tam od lutego działa Punkt Lokalnych Inicjatyw Społecznych, w którym systematycznie wystawiają się miejscowe organizacje pozarządowe. Punkt umożliwia m.in. popularyzację działalności, prowadzenie kwest i rekrutację wolontariuszy. Jego wystawcami są organizacje z najbliższego sąsiedztwa centrum. Wśród nich można było już znaleźć m.in. Fundację „Przytul Kota”, która promowała kocie adopcje, Regionalne Centrum Wolontariatu „Centerko”, które zachęcało do wolontariatu, a także Fundację „Szansa dla niewidomych”.

 

Ten projekt ma zainspirować społeczność lokalną do działania. Dzięki punktowi zwracamy uwagę na wartościowe inicjatywy dziejące się w naszym sąsiedztwie, do których warto się włączyć. Co więcej, tworzymy organizacjom pozarządowym platformę, dzięki której mogą popularyzować swoją działalność. Wszystko tutaj oparte jest na prostej zasadzie „win-win”. Centrum zyskuje wartościowe wydarzenie, partner miejsce, które go wspiera– mówi Marta Drzewiecka.

 

Duży potencjał nowej strategii

W działaniach community relations inwestor dostrzega ogromną szansę dla swoich obiektów. – Galerie muszą myśleć globalnie, ale działać lokalnie. W osadzaniu centrów handlowych na rynku niezwykle ważne jest dziś to, aby klient zaczął traktować je jako „swoje”. Taki efekt można osiągnąć zacieśniając więzi ze społecznością lokalną np. poprzez wspólne projekty lub wydarzenia stworzone dla tych osób – mówi Drzewiecka.

 

W Newbridge widzimy już pierwsze efekty tych działań. Znacząco poprawia się lokalny odbiór wszystkich trzech centrów handlowych. Dzięki wydarzeniom, klienci zyskują także kolejne powody, aby nas odwiedzać, a przy okazji poznają nas lepiej– dodaje.

 

Comments

comments

78
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...