„Łódź, k****” – spot promocyjny Łodzi podzielił internautów

Redakcja PR - 09.01.2017
253

Spot "Ajlawju Łódź" - prymitywne wulgaryzmy czy kreatywny popkulturowy twist?

W piątek, 6. stycznia na kanałach społecznościowych miasta Łodzi opublikowano spot zatytułowany „Ajlawju Łódź”. Reklama nawiązuje do filmu „Ajlawju” Marka Koterskiego. W głównego bohatera, podobnie jak w filmie, wciela się Cezary Pazura. Spot szybko stał się viralem internetowym, ale i podzielił internautów, którzy dyskutują, czy miasto powinno promować się w tak kontrowersyjny sposób.

Łódź

print screen YouTube/LodzTube

Spot zaczyna się od jednej ze scen z filmu „Ajlawju”, w której grany przez Cezarego Pazurę, Adam Miauczyński wychodzi z budynku dworca w Łodzi i wypowiada słynną kwestię: „Łódź, k****”. Po chwili twórcy filmu przenoszą nas już do czasów współczesnych i pokazują, jaką zmianę przeszło miasto, a konkretnie przebudowany niedawno dworzec Łódź Fabryczna. Na koniec, po obejrzeniu dworca Cezary Pazura ponownie wypowiada popularną kwestię, ale tym razem w tonie jego głosu słychać, że jest pod dużym, pozytywnym wrażeniem.

Internauci zwracają uwagę, że spot nie jest jednak do końca spójny z filmem Koterskiego: w „Ajlawju” Adaś Miauczyński wychodzi bowiem z dworca Łódź Kaliska (co zresztą pokazano na samym początku reklamy), a spot skupia się na pokazaniu zmodernizowanego dworca Łódź Fabryczna.

Film pojawił się m.in. na fanpage’u Łodzi i na kanale YouTube miasta. Na Facebooku odnotował już milion odsłon i udostępniło go ponad 9600 osób, a na YouTubie ma niemal 200 000 wyświetleń.

Reklama podzieliła internautów, którzy dyskutują, czy taki sposób promocji miasta jest odpowiedni.

Łódź

Łódź

Print screeny fragmentów dyskusji pod postem ze spotem na profilu Łodzi na Facebooku.

A Wy co sądzicie na temat tej reklamy Łodzi?

Comments

comments

253
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...