LifeTube i SŁUCHAM stworzą pierwszą sieć dla podcasterów
LifeTube i SŁUCHAM stworzą pierwszą profesjonalną sieć podcasterów w Polsce. W ich portfolio znajdują się kluczowi podcasterzy, m.in. Karolina Sobańska, Remigiusz Maciaszek („Rock i Borys”), Joanna Okuniewska („Ja i moje przyjaciółki idiotki”, „Tu Okuniewska”) czy Justyna Mazur („Pogadajmy o życiu” i „Piąte: nie zabijaj”). W ramach strategicznej współpracy będą wspólnie realizować profesjonalne kampanie z podcasterami oraz koordynować realizacje dla agencji i domów mediowych. LifeTube rozszerzy swoją ofertę o wsparcie youtuberów chcących tworzyć podcasty. Zapewni im profesjonalny management, doradztwo, wsparcie techniczne i produkcyjne – w tym audioroom do nagrywania dźwięku.
Rozszerzenie oferty LifeTube o największych podcasterów w Polsce to nowy, choć dość naturalny kierunek rozwoju naszej działalności. W ten sposób łatwo przeniesiemy nasze doświadczenie i kluczowe kompetencje z pracy z youtuberami, uzupełniając naszą ofertę na rynku o nowy obszar. Wielu youtuberów z LifeTube już nagrywa bądź ma zamiar tworzyć podcasty. Chcemy dać im jeszcze lepszą możliwość rozwoju, zapewniając wsparcie technologiczne oraz najlepszą obsługę na rynku. Naszym klientom natomiast zamierzamy jak zawsze proponować profesjonalne realizacje. Obserwujemy najważniejsze trendy na rynku, angażujemy się w te, które możemy pomóc rozwijać. Podcasty są obecnie świetną inwestycją – komentuje Paweł Stano, prezes LifeTube.
Wspólnie od młodości marzyliśmy o prowadzeniu autorskiego programu radiowego – podcast daje nam taką możliwość, a co więcej – olbrzymią satysfakcję. Prowadzenie własnego podcastu realnie wspiera dotarcie do nowej społeczności – nawet fakt, że jesteśmy cały czas na liście najpopularniejszych polskich podcastów na Spotify sprawia, że powiększa się grono naszych słuchaczy. Widoczność na nowych platformach procentuje i mocno przekierowuje odbiorców na YT i grupę na FB, gdzie można podyskutować o programie. Jest wiele czynników wpływających na prężny rozwój podcastów w Polsce, ale dwa wydają się być najważniejsze: proces produkcyjny jest tani i dość prosty, a podcasty trafiają m.in. do zaniedbanej w internecie grupy dojrzałych widzów, którzy rzadziej korzystają z treści zawartych w karcie na czasie – mówią Remigiusz Maciaszek i Borys Nieśpielak, którzy na kanał Remigiusz Maciaszek tworzą podcasty od blisko roku.