Wizerunek Lidla w tarapatach po akcji „Sprytnie i tanio” – czy na pewno?

Redakcja PR - 09.11.2016
240

Promocja Lidla "Sprytnie i tanio" wywołała falę krytyki klientów

Lidl, jak każda sieć handlowa, zachęca klinów do zakupów przez promocje i akcje specjalne. Skutków promocji „Sprytnie i Tanio”, która miała zachęcać do kupna marek własnych Lida, naraziła markę na straty wizerunkowe. 

Mechanizm promocji jest prosty – kup produkt marki własnej Lida, w przypadku niezadowolenia – zwróć do do sklepu a dostaniesz zwrot pieniędzy.

Wielu klientów szybko wpadło na pomysł kreatywnego wykorzystania mechanizmu promocji. W sklepach masowo zaczęły się zwroty kilku, a nawet kilkudziesięciu opakowań p produktach, często niedojedzonych, z widocznymi resztkami. Zwroty towarów odbywały się przy tych samych kasach, gdzie dokonywano normalnych zakupów. Sfrustrowani klienci zaczęli skarżyć się na warunki promocji i na ogromne zwroty w komentarzach na profilu Lida.

Źródło: fb.com/LidlPolska

Źródło: fb.com/LidlPolska

Źródło: fb.com/LidlPolska

Źródło: fb.com/LidlPolska

W efekcie licznych skarg, Lidl zdecydował się na wcześniejsze zakończeni promocji, która pierwotnie miała trwać do 30 listopada.

„Podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej >>Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)<<” Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom – czytamy w oficjalnym oświadczeniu Lidl Polska, cytowanym przez TVN24.

Lidl nie pierwszy raz wywołuje kontrowersje organizowanymi przez siebie promocjami. Cyklicznie w Lidlu można kupić po okazyjnych cenach np. torby marki Wittchen czy odzież sportową. W zeszłym roku, w okresie przedświątecznym, sieć zalały filmy z promocji karpia – ludzie walczyli  i wyrywali sobie towar  rąk, krzyczeli, w sklepach w całej Polsce dochodziło do awantur.

Można się teraz zastanawiać, czy kolejna promocja Lidla, o której bardzo głośno w mediach, paradoksalnie nie podniesie wyników sprzedaży. W końcu sieć niejednokrotnie już musiała zmierzyć się z krytyką klientów, a finalnie słupki sprzedaży nie spadały. Sieć prowadzi wiele dobrze przyjmowanych kroków marketingowych, jak choćby tygodnie tematyczne czy współprace z lubianymi w mediach celebrytami. Do tego dołóżmy, że Polacy niedługo ruszą na zakupy świąteczne i po prezenty.  wtedy Lidl na pewno przyciągnie część z nich ciekawą, atrakcyjną jakościowo i cenowo ofertą.

Comments

comments

240
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...