Lidl i NCEŻ łączą siły w walce o dłuższe i zdrowsze życie Polaków

Informacja Prasowa - 05.08.2019
225

Lidl i NCEŻ łączą siły w walce o dłuższe i zdrowsze życie Polaków

Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej połączyły siły w walce o zdrowie i dobre nawyki żywieniowe Polaków. Ponadto Lidl zobowiązał się, by do końca 2025 roku zredukować o 20% zawartość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych. Już teraz sieć razem z NCEŻ rozpoczyna kampanię, której celem jest poszerzenie wiedzy Polaków na temat zdrowego i świadomego odżywiania.

Statystyki dotyczące odżywiania dzieci mówią same za siebie – 90% dzieci odżywia się nieprawidłowo i aż 1/3 z nich już ma nadwagę, cierpi na otyłość lub z powodu niedożywienia[1]. Co gorsza – coraz więcej polskich dzieci wciąż tyje. Z prowadzonych analiz wynika, że w ciągu ostatnich 30 lat częstość występowania nadwagi i otyłości drastycznie wzrosła[2]. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia Polska zbliża się do europejskiej niechlubnej czołówki w kategorii częstości występowania nadwagi i otyłości.

W związku z niepokojącymi wynikami badań Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej wspólnie podejmują rękawicę w walce o zdrowe i dłuższe życie Polaków. Synergia działań ma pomóc wskazać klientom jak dokonywać zdrowych wyborów podczas zakupów i zachęcać do aktywności fizycznej.

  – Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, dlatego tak ważne jest, by Polacy zmieniali swoje nawyki żywieniowe. W codziennym świadomym odżywianiu należy pamiętać o spożywaniu pięciu posiłków dziennie oraz jedzeniu co najmniej 0,5 g warzyw i owoców w ciągu dnia. Ważne jest również ograniczenie spożywania soli i cukru, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie i sylwetkę. Mam nadzieję, że nasza współpraca z Lidl Polska sprawi, że Polacy z większą chęcią będą świadomie się odżywiać. Tak, by żyć dłużej i zachować zdrowie jak najdłużej – komentuje prof. dr hab. n. med. Mirosław Jarosz, dyrektor Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.

– Lidl Polska przyjął zobowiązanie, że do 2025 roku obniży o 20% ilość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych. Wiemy, że mamy duży wpływ na to, co znajduje się w koszykach zakupowych wielu Polaków, dlatego naszym priorytetem jest dostarczanie najlepszych produktów. Czujemy odpowiedzialność, jaka na nas ciąży, dlatego razem z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej rozpoczynamy kolejny etap współpracy, podczas którego będziemy zachęcać do redukcji soli i cukru w naszej diecie, a także do uprawiania aktywności fizycznej, która przecież znajduje się u podstaw najnowszej Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej – informuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Zredukowana zawartość dodanych soli i cukru

Lidl pracuje nad składami produktów marek własnych już od kilku lat by osiągnąć cel, jakim jest redukcja dodanej soli i cukru o 20%. W przypadku obniżania zawartości cukru główny nacisk firma kładzie na artykuły spożywcze, które są spożywane chętnie i w dużych ilościach przez dzieci. Z kolei redukcja soli koncentruje się na grupach artykułów spożywczych, które są spożywane regularnie i stanowią zwykle duży udział dziennego spożycia soli w Polsce. Jak się okazuje znaczną ilość soli przyjmujemy w chlebie i bułkach. Do końca 2019 roku Lidl chce osiągnąć średnią zawartość soli w pieczywie na poziomie 1,00 g/ 100 g, a jeszcze w 2018 roku średnia wynosiła 1,32 g/ 100 g (z tego celu wyłączone są te chleby, bułki oraz precle posypane solą oraz chleby i bułki zawierające składniki bogate w sól jak ser czy oliwki).

Wśród produktów, których skład został opracowany przez Lidl Polska tak, by spełniać nowe założenia w przypadku cukru są to m.in. płatki śniadaniowe, jogurty i napoje jogurtowe, desery, lody, słodkie wypieki, słodkie kremy do smarowania, słodycze dla dzieci, sosy (ketchup, itp.) i dania gotowe. Przykłady mówią same za siebie: Ketchup Junior (Kania) zawiera teraz 25% mniej soli i cukru, jogurt Moje Duo z bananem i płatkami czekoladowymi ma obniżoną zawartość cukru o prawie 17%. Z kolei mniej soli znajdziemy w: chlebie i bułkach, wędlinach, daniach gotowych i pizzach, sosach, zupach, snackach i przekąskach (słone wypieki, chipsy, itp.) – na przykład chleb na maślance ma aż 32% mniej soli w składzie.

Długofalowa współpraca z NCEŻ

Lidl Polska razem z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej podjęli współpracę, której celem jest uświadamianie Polaków w kwestii zdrowego i świadomego odżywiania. Sieć sklepów wraz z NCEŻ rozpoczęły właśnie kampanię, której tematem przewodnim jest redukcja soli i cukru w codziennej diecie. Firmie Lidl Polska zależy na tym, aby każdy klient znał nową piramidę żywienia i stosował jej zasady w codziennym życiu, dlatego od poniedziałku, 5 sierpnia, w sklepach Lidl przy zakupach za m.in. 60 złotych, zawierających co najmniej jedno warzywo lub owoc, klienci otrzymają magnes z nową Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Zamieszczony w widocznym miejscu magnes – np. na lodówce – może wywołać wśród domowników rozmowy na temat stylu odżywiania, kupowanych produktów oraz zachęcić do wprowadzania zmian w codziennym jadłospisie.

Działania Lidl Polska już od dłuższego czasu skupiają się na zdrowym i świadomym odżywianiu. Sieć sklepów nieustannie rozszerza ofertę o produkty BIO, bez laktozy czy glutenu, asortyment stworzony z myślą o weganach i wegetarianach, a na „Ryneczku Lidla” wciąż pojawiają się nowe owoce i warzywa – również te z certyfikowanych upraw ekologicznych. Ponadto Lidl Polska w zeszłym roku wydał książkę „Jeść zdrowiej. Warzywa i owoce”, która zawierała wiele informacji na temat zdrowego odżywiania, przechowywania posiłków oraz przepisy na pyszne dania, których bazą są warzywa i owoce.

[1]Jarosz M., Charzewska J., Wolnicka K. i wsp., Stan odżywienia dzieci i młodzieży szkolnej w Polsce – badania w ramach projektu KIK/34 „Zachowaj równowagę” realizowanego w Szwajcarsko-Polskim Programie Współpracy, „Żywienie Człowieka i Metabo­lizm” 2016, 43, 4, s. 236

[2]Charzewska J., Chabros E., ,,Roczniki Warszawskiej Szkoły Zdrowia” 2010, 10, 25-36

Projekt KIK/24, Szwajcarsko-Polski Program Współpracy „Zachowaj równowagę” 2011-2016, kierownik projektu: Jarosz M.

Comments

comments

225
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...