Liderzy Pro Bono opracują Kartę Zasad Wolontariatu Pracowniczego

Informacja Prasowa - 03.12.2019
67

Liderzy Pro Bono opracują Kartę Zasad Wolontariatu Pracowniczego

Z okazji ustanowienia Międzynarodowego Dnia Wolontariusza, obchodzonego co roku 5 grudnia powstanie pierwsza w Polsce „Karta Zasad Wolontariatu Pracowniczego”. Zajmą się tym członkowie Koalicji Liderzy Pro Bono. To odpowiedź na stale rosnące zainteresowanie programami wolontariatu pracowniczego oraz świadomość ogromu korzyści, jakie daje.

W przyszłym roku wypada 35. rocznica ustanowienia przez Zgromadzenie Ogólne ONZ „Międzynarodowego Dnia Wolontariusza”. Z tej okazji członkowie Koalicji Liderzy Pro Bono wypracują i ogłoszą jako pierwsi „Kartę Zasad Wolontariatu Pracowniczego”. Zadanie to przeprowadzą w ramach swojej nowej inicjatywy jaką jest „Akcelerator Wolontariatu Pracowniczego”.

Jak mówi Paweł Łukasiak, współtwórca Koalicji Liderzy Pro Bono: „Karta Zasad Wolontariatu Pracowniczego” pozwoli uniknąć firmom niewłaściwych kroków i angażowania pracowników w działania obarczone ryzykiem. Wypracujemy wskazówki i rozwiązania pomocne w sprawnym wdrażaniu wolontariatu pracowniczego w firmach. Udowodnimy dlaczego warto, a właściwie trzeba w realiach gospodarki 4.0 angażować pracowników w działania pro bono. Planujemy także pokazać możliwe związki pomiędzy wolontariatem pracowniczym a wolontariatem rodzinnym, e-wolontariatem, wolontariatem kompetencji czy wolontariatem rozwijającym się w takich obszarach jak: ochrona zdrowia, środowisko naturalne, rozwój lokalny czy sport.

 

Podpisanie Karty Zasad Wolontariatu Pracowniczego nastąpi w 2020 roku, podczas VIII Konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono. Pracom nad Kartą będzie towarzyszyć roczna kampania „Ten 1 dzień” pokazująca, jak wiele korzyści, zmian i satysfakcji przynosi angażowanie się w wolontariat.

Odpowiedzialne firmy przyciągają talenty

Wolontariat pracowniczy w świecie władzy i pieniądza wprowadza równowagę między chęcią zysku a odpowiedzialnością za otoczenie, środowisko naturalne, pracowników i partnerów społecznych. Dzisiaj firmy nie są w stanie przyciągnąć najlepszych ludzi, jeśli są nastawione jedynie na czysty zysk. Wolontariat pracowniczy, prowadzony długofalowo, wpisany w strategię działań firmy, przynosi realne zyski i zatrzymuje najlepsze talenty w firmie. Takie wnioski płyną z listopadowej VII konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono. Jak mówił Marek Kuzaka (prezes AMS): Przedstawiciele każdej generacji obecnej dziś na rynku pracy, z całą pewnością dużo chętniej, z większą wydajnością pracują w firmach, które są społecznie odpowiedzialne.

 Podobnego zdania był Wojciech Borowski (McCANN Worldgroup): Świat biznesu się skomplikował. Zysk, rozwój firmy i możliwość zainwestowania pieniędzy w rozwój, nadal jest bazą rozliczania nas z tego, jak ten biznes prowadzimy. Jednocześnie nie jesteśmy w stanie przyciągnąć najlepszych ludzi, jeśli nie patrzymy szerzej i jesteśmy nastawieni jedynie na czysty zysk.

 Z kolei Ewa Krupa, prezes Fundacji Orangepodkreślała konieczność kreowania mody na pomaganie: Dobrze prowadzony biznes stwarza swoim pracownikom świetne warunki do angażowania się. Świat potrzebuje od firm nadawania sensu, wiarygodności i skuteczności w działaniu. Ważna jest też edukacja dzieci i pokazywanie dobrych przykładów. Mądry lider potrafi entuzjazm i zaangażowanie pracowników przekuć na sukces firmy.

Niezależny ekspert, Sławek Brzózkazauważył, że działania społeczne są ogromnie ważne dla zaistnienia odpowiedniej kultury organizacyjnej: Instytucje nie mają osobowości, systemu wartości, mają za to procedury, strategie, schematy organizacyjne. Zaistnienie wolontariatu pracowniczego w firmie, jest jednym z kluczowych czynników, który może tę kulturę organizacyjną moderować, nawet zmienić. 

Jak wynika z najnowszego badania Centrum Wolontariatu aż 88% respondentów przyznaje, że prowadzenie przez ich firmę programu wolontariatu pracowniczegoma wpływ na to, jak postrzegają swoje miejsce pracy. Wskazują też konkretne, osobiste korzyści wynikające z pomagania innym: poznanie samego siebie, rozwijanie nowych umiejętności i kompetencji, nawiązanie kontaktów, przyjaźni, odkrywanie nowych zainteresowań i poznawanie kolegów z pracy w innych sytuacjach.

Więcej informacji o działaniach Koalicji Liderzy Pro Bono na www.liderzyprobono.pl

Comments

comments

67
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...