Lexus podbija media społecznościowe dzięki „Czarnej Panterze”

Informacja Prasowa - 30.03.2018
273

Lexus podbija media społecznościowe dzięki „Czarnej Panterze"

Współpraca Lexusa z Marvelem przy filmie „Czarna Pantera” przyniosła Lexusowi 1,2 miliona nowych followersów w mediach społecznościowych.

Czarna Pantera jeździ Lexusem

W najnowszym filmie Marvela, którego głównym bohaterem jest władca afrykańskiego państwa Wakanda, książę T’Challa jeździ Lexusem LC, wykonanym z fantastycznego metalu vibranium. W ciągu ostatnich kilku miesięcy Lexus był obecny ze swoją kampanią zbudowaną wokół „Czarnej Pantery” na najważniejszych masowych wydarzeniach Ameryki.

„To największy film o superbohaterach i piąty największy film w historii kina” – powiedział Jeff Bracken, dyrektor generalny Lexus North America. W nowej produkcji Marvella w scenach pościgów występują flagowe samochody Lexusa – sportowe coupe LC oraz limuzyna LS.

Superprodukcja z polskim akcentem

Film „Czarna Pantera” zadebiutował w Polsce 14 lutego. Powstał na podstawie kultowego komiksu, którego głównym rysownikiem jest Szymon Kudrański. To polski artysta komiksowy, którego międzynarodowa kariera rozpoczęła się jeszcze przed ukończeniem 18 lat. Kudrański zyskał sławę w 2010 roku lat jako rysownik serii „Spawn”, po czym został m.in. jednym z twórców serii o Batmanie.

„Czarna Pantera” jednym z najbardziej kasowych filmów

Sfilmowana historia T’Challi, księcia afrykańskiego królestwa Wakandy, zarobiła w 6 tygodni w USA 630,9 milionów dolarów – to drugi najlepszy wynik w historii amerykańskiego kina. Film w reżyserii Ryana Cooglera ustępuje tylko siódmemu odcinkowi serii „Gwiezdne wojny” – „Przebudzenie mocy”. Lexusa LC można zobaczyć na ekranie m.in. w niezwykle widowiskowej scenie pościgu, w której Czarna Pantera jedzie na dachu niebieskiego coupé. Nadwozie samochodu afrykańskiego superbohatera jest wykonane z vibranium, podobnie jak napędzający go reaktor. Dzięki temu surowcowi wydobywanemu wyłącznie w stojącym na bardzo wysokim poziomie rozwoju technicznego królestwie Wakanda, samochód jest niezwykle wytrzymały i zdolny do samonaprawy.

Kampania Lexus Black Panther

Pierwszą imprezą, w której Lexus wystąpił jako partner producenta „Czarnej Pantery”, były targi motoryzacyjne SEMA w październiku 2017 w Los Angeles. Marka zaprezentowała na nich koncepcyjnego Lexusa LC Black Panther. Z tej okazji Lexus opracował także limitowaną edycję Lexus LC Inspiration Series, dostępną w zaledwie 100 egzemplarzach.

Wydarzeniem o jeszcze większym zasięgu społecznym była przygotowana wspólnie z Marvellem reklama „Niech żyje król”, wyemitowana 4 lutego 2018 podczas Super Bowl. Oglądana co roku przez całe Stany Zjednoczone transmisja z mistrzostw ligi futbolu amerykańskiego NFL jest największym wydarzeniem sportowym w USA. Spot pokazuje pościg księcia T’Challi Lexusem LS 500 F SPORT za złodziejami vibranium. W klipie występuje również luksusowe, wyczynowe coupe Lexus LC 500. 30-sekundowa reklama wygenerowała rekordowy wzrost zainteresowania Lexusem LS wśród odwiedzających portal Kelley Blue Book – aż o 2500 procent. Portal Edmunds.com odnotował wzrost zainteresowania Lexusem LS 500 F SPORT o 1080 procent.

8 lutego rozpoczął się New York Fashion Week, którego Lexus jest od kilku lat partnerem motoryzacyjnym. W tym roku motywem przewodnim wszystkich działań Lexusa w ramach Tygodnia Mody była oczywiście „Czarna Pantera”. Lexus przygotował we współpracy z Marvelem specjalny pokaz „Black Panther: Welcome to Wakanda”, na którym zaprezentowano kolekcje inspirowane filmem. Miejsce pokazu zostało zaaranżowane w stylu królestwa Wakanda, a główny element instalacji stanowił Lexus LC 500, który wystąpił w filmie. W czasie Nowojorskiego Tygodnia Mody w mediach społecznościowych Lexus uruchomił kolejną edycję akcji #HowFashionTravels. W jej ramach celebryci fotografowali się na tle ozdobionych w stylu „Czarnej Pantery” samochodów Lexusa, służących do transportu gości NYFW.

Comments

comments

273
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...