Laureaci 6. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”

Informacja Prasowa - 08.12.2017
118

Laureaci 6. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”

5 grudnia 2017 r. na uroczystej gali wręczono nagrody zwycięzcom 6. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”, organizowanego przez firmę doradczą PwC i dziennik „Puls Biznesu” we współpracy z PKO Bankiem Polskim. Celem inicjatywy jest wyróżnienie polskich firm odnoszących sukcesy na międzynarodowych rynkach.

W 6. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” decyzją Kapituły nagrody główne zostały przyznane:

  • Kruk S.A. w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Wielton S.A. w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Selvita S.Aw kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
  • KGHM Polska Miedź S.A. w kategorii „Ekspansja zagraniczna: polskie firmy z udziałem Skarbu Państwa”
  • Szumisie Sp. z o.ow kategorii „Debiutant na rynkach zagranicznych”

W powyższych kategoriach Kapituła dodatkowo przyznała także wyróżnienia firmom:

  • Inglot Sp. z o.o. w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Boryszew S.A. w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • LPP S.A. w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Szynaka Meble Sp. z o.o. w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Senetic Holding S.A. w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
  • Lactex Sp. z o.o. kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
  • Grupie Azoty w kategorii „Ekspansja zagraniczna: polskie firmy z udziałem Skarbu Państwa”
  • Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. w kategorii „Ekspansja zagraniczna: polskie firmy z udziałem Skarbu Państwa”
  • Billon Sp. z o.o. w kategorii „Debiutant na rynkach zagranicznych”
  • Portman Lights Sp. z o.o. w kategorii „Debiutant na rynkach zagranicznych”


Nagroda Specjalna
 za promocję polskiej marki za granicą trafiła natomiast do Grupy Adamed.

Kapituła nagrodziła także Dariusza Miłka, założyciela i prezesa firmy CCC S.A., w specjalnej kategorii – Wizjoner Ekspansji Zagranicznej.

Tegoroczna edycja konkursu Polska Firma – Międzynarodowy Czempion udowadnia jak wszechstronna, a zarazem zróżnicowana jest ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw. Wśród ponad 90 firm, które zgłosiły swój udział w konkursie, możemy wymienić zarówno firmy usługowe, jak i produkcyjne, przedstawicieli przemysłu ciężkiego, branży FMCG, czy IT. Laureaci konkursu są tego doskonałym przykładem. To co z pewnością łączy wszystkich tegorocznych zwycięzców to zaawansowanie technologiczne i doskonale opracowana strategia wychodzenia na rynki zagraniczne. Zauważamy to zarówno wśród dużych, wieloletnich Czempionów – laureatów Nagród Specjalnych – Grupy Adamed, czy CCC, jak i wśród mniejszych firm – Szumisie, Billon i Porman Lights – zwycięzców tegorocznej, nowej kategorii „Debiutanta na rynkach zagranicznych”.

Jacek Socha, wiceprezes zarządu PwC

Tegoroczni laureaci konkursu Polska Firma – Międzynarodowy Czempion to ambasadorzy Polski, często w bardzo odległych częściach świata. Udowadniają jak wszechstronne są polskie przedsiębiorstwa i jak wiele polskich produktów docenianych jest na rynkach zagranicznych. Polska to teraz synonim dobrej marki. Produkty z naszego kraju konkurują już nie tylko niską ceną, ale przede wszystkim wysoką jakością. Podbijają rynki europejskie, a także coraz dalsze, jak azjatyckie czy afrykańskie.

Jakub Papierski, wiceprezes PKO Banku Polskiego

Czy w jednym konkursie mogą wystartować spółki tak różne jak KGHM i Szumisie? I obie wygrać? Oczywiście, tak. Obie mają mnóstwo wspólnych cech – rozwijanie biznesu bez patrzenia na granice. To czy wydaje się miliardy, czy setki tysięcy złotych nie ma znaczenia, jeśli w tle jest ta sama pasja tworzenia wartości i biznesu. To cechy wspólne wszystkich laureatów konkursu Polska Firma – Międzynarodowy Czempion, najlepszych ambasadorów Polski na świecie.

Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

O konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”

Celem konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” jest promocja polskich firm prywatnych oraz spółek Skarbu Państwa odnoszących znaczące sukcesy na rynkach zagranicznych jako inwestorzy lub eksporterzy oraz promocja korzyści, jakie z tytułu takiej działalności odnosić mogą nie tylko same firmy, ale także cała polska gospodarka.

Konkurs jest organizowany wspólnie przez firmę doradczą PwC i „Puls Biznesu”. Partnerem strategicznym 6. edycji konkursu jest PKO Bank Polski i KUKE. Konkurs został także objęty honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju i Ministra Spraw Zagranicznych.

Comments

comments

118
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...