Łączne przychody 22 agencji PR wyniosły 206,6 mln zł w 2016 roku

Informacja Prasowa - 13.11.2017
17

Łączne przychody 22 agencji PR wyniosły 206,6 mln zł w 2016 roku

 Łączne przychody 22 agencji public relations w 2016 roku wyniósł 206,6 mln zł. W przypadku 20 firm, które były także w rankingu za 2015 rok, łączny przychód zmalał o 0,12%, wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn „Press”. Pięć największych agencji – Partner of Promotion , MSLGroup, 24/7Communication, 38PR & Content Communication, AM Art-Media Agencja PR – odnotowało łącznie prawie 114 mln zł przychodów.

Wzrosła również ilość agencji deklarujących ponad 10 mln przychodów. W 2015 roku było ich 5, rok później – 7.

„Pierwsze miejsce, po raz 10 zajęła agencja Partner of Promotion z przychodem w wysokości 38,8 mln zł, która odnotowała spadek, w porównaniu z 2015 rokiem, o 1,85%. Firma rozpoczęła współpracę m.in. z Pepsico, Conperio czy Krajową Federacją Producentów Zbóż. W 2016 roku kontynuowała też 4 długofalowe projekty z dofinansowaniem Unii Europejskiej. Na drugim miejscu uplasowała się, po raz drugi z rzędu MSLGroup należąca do sieci Publicis, jej przychód wyniósł 24,8 mln zł, wzrost w porównaniu do roku 2015 o 17,15%. Agencja poszerzyła zespół specjalistów od public affairs, a także rozwijała kompetencje digital w zakresie social mediów i storytellingu” – czytamy w analizie przygotowanej przez Press.

Trzecie miejsce zachowała agencja 24/7Communication z przychodem niemal 19 mln zł, wzrost o 4,47%. Firma uruchomiła własne studio produkcyjne, które oprócz przygotowywania materiałów wideo zajmuje się copywritingiem, produkcją aplikacji mobilnych i stron internetowych.

„Stworzyliśmy studio aby jak najlepiej realizować potrzeby klientów jeśli chodzi o kontent: od strategii, poprzez kreację, do jego dystrybucji” – powiedział managing partner 24/7 Communication Dirk Aarts, cytowany w rankingu.

Czwarte zajęła agencja 38PR & Content Communication z przychodem 15,6 mln zł – debiutant w rankingu. Łódzka firma postanowiła skupić się na komunikacji kontentowej przede wszystkim do telewizji, zajmuje się także szkoleniami i działaniami związanymi ze sponsoringiem i product placement.

„Jest coraz większy popyt na działania, które zapewnia klientom bardziej bezpośrednie, angażujące, stałe dotarcie do wybranej grupy odbiorców ze swoim komunikatem” – wyjaśnił wiceprezes agencji 38PR & Content Communication Grzegorz Jarosz.

Na piątym miejscu uplasowała się agencja AM Art-Media, w tym roku z przychodem 15,4 mln zł. Przez kilka ostatnich lat AM Art-Media utrzymywała się w czołówce rankingu, będąc jedną z dynamiczniej rozwijających się agencji PR w Polsce. Obsługuje takie firmy jak m.in. PZL- Świdnik, Jeronimo Martins Polska, Kapsch Telematic Services, Sąd Arbitrażowy przy KIG, podano też w materiale.

„Stawiamy na długofalową współpracę z klientami. Duże agencje dysponują narzędziami i możliwościami, by nie tylko realizować krótkie kampanie, lecz kompleksowo umacniać pozytywny wizerunek firm i chronić ich markę” – wskazał prezes AM Art-Media Ignacy Krasicki.

Od jakiegoś czasu daje się również zaobserwować podział agencji PR na te stosujące tradycyjne narzędzia oraz te, które bazują na nowoczesnych rozwiązaniach. PR-owcy przyznają też, że klienci są coraz bardziej świadomi, że wizerunek jest coraz ważniejszy w biznesie a jego budowa powinna polegać na użyciu różnorodnych narzędzi.

„Klienci doskonale wiedzą, jakie cele chcą osiągnąć i szukają u nas takich strategii, w których to komunikacja, styl jej prowadzenia i opowiadana historia będą najważniejsze” – zauważył dyrektor zarządzający w MSLGroup Sebastian Stępak.

Do 12 rankingu magazynu Press, zgłosiły się 22 agencje PR oceniane według przychodów z 2016 roku. Dane zebrano na podstawie ankiet przesłanych przez agencje, a zweryfikowano na podstawie sprawozdań finansowych złożonych przez zarządy firm do KRS lub dokumentów skarbowych.

 

Comments

comments

17
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...