KTR 2017 – Saatchi&Saatchi IS, Allegro, Lunapark i Papaya Films zwycięzcami konkursu
Informacja Prasowa - 29.05.2017KTR 2017 - Saatchi&Saatchi IS, Allegro, Lunapark i Papaya Films zwycięzcami konkursu
17 złotych, 55 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2017. Agencją Roku zostało Saatchi&Saatchi IS, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymało Allegro.
26 maja, podczas uroczystej Gali Konkursu KTR, w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono 157 nagród, w tym 17 złotych, 55 srebrnych i 85 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach Warsztat Audio/Video (39), Design (26), Film (15) oraz Digital/Mobile (14). W tegorocznej edycji konkursu KTR, spośród 1210 zgłoszeń nominacje otrzymało 311 projektów, a przyznano tylko 157 nagród. Projekty oceniało 111-osobowe jury pod przewodnictwem Luciany Cani, Senior Vice President i Executive Creative Director w agencji Lapiz.
Systematycznie z roku na rok przybywa zgłoszeń prac do KTR. W tym roku otrzymaliśmy rekordową liczbę (1210), która niekoniecznie przełożyła się na jakość, czyli na liczbę nominacji i nagród, gdyż nagrodziliśmy tylko 13% zgłoszonych prac. Surowe składy jurorskie? Być może…ale może wyczekiwany przełom w branży jeszcze nie nastąpił. … Oczekujemy od siebie więcej, niż jesteśmy w stanie spełnić? – powiedział podczas Gali wręczenia nagród Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu Klubu Twórców Reklamy.
W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano Grand Prix, a także nowo wprowadzonej nagrody: Biały KTR – Grand Prix za kampanię społeczną.
Przy ocenie Grand Prix członkowie zarządu KTR wraz z przewodniczącymi wszystkich kategorii konkursowych byli zgodni. Pomimo wielu dobrych prac nie było takich, które zasługiwały na te wyróżnienia, również pomimo szczerych chęci przyznania po raz pierwszy „Białego KTR-u” za kampanię społeczną – dodał Bogdanowicz.