Kto wygra zdrowie po pandemii?

Informacja Prasowa - 14.10.2021
93

Kto wygra zdrowie po pandemii?

Kto wygra zdrowie po pandemii?

Zmotywowani o jasnych celach!

 

Czy Polacy pozbierali się już po pandemii czy nadal tkwią zahibernowani na kanapach? Jak wyglądała aktywność fizyczna podczas izolacji oraz czasu obostrzeń i czy dla wszystkich jest możliwy na powrót do formy? Kto wygra zdrowie? I czy jest szansa dla leniwych? Takie pytania padały w czasie rozmowy, która miała miejsce podczas ogłoszenia wyników raportu z badania opinii publicznej AKTYWNOŚĆ SPORTOWA I ZWYCZAJE ŻYWIENIOWE POLAKÓW[1]. Spotkanie odbyło się w nowoczesnej przestrzeni 4F SPOT.

 

Co 5 Polak czuje, że jest w gorszej formie niż dwa lata temu. Wiemy wprawdzie, że aktywność jest istotnym czynnikiem wpływającym na zdrowie, kondycje i samopoczucie, a jednak nie wstajemy
z kanapy. O aktywacji, motywacji i osiąganiu celów małymi kroczkami rozmawiali goście dyskusji: Katarzyna Selwant – psycholog sportowa, Martyna Kotwiła, lekkoatletka i ambasadorka 4F, Aleksandra Chalimoniuk – PR Director OTCF, Michał Czechowicz – Teamwear Manager oraz przedstawiciele mediów.

 

Inicjatorem badania oraz dyskusji jest marka 4F Fuel, producent żywności funkcjonalnej oraz suplementów diety dla sportowców amatorów i profesjonalistów, której celem jest aktywizowanie Polaków i motywowanie do aktywności sportowych.

 

Prezentujemy najnowsze podsumowanie badania, jak Polacy znieśli pandemię, czy uprawiali sport i jak się odżywiali. Okazuje się, że izolacja niewielu zmobilizowała do wzmożonej aktywności a wręcz przeciwnie – raczej spowodowała u nich „mentalną kontuzję”.

 

1/5 respondentów przyznała, że po pandemii poświęca mniej czasu na sport.
29% przyznaje, że po pandemii trudniej im się mobilizować. Prawie połowa badanych nie rusza się wcale lub najwyżej raz w tygodniu. Czas (a w zasadzie brak czasu) jest największym demotywatorem w kwestii aktywności (15%), przed brakiem motywacji (10%) i lenistwem (8%).

 

21% przyznaje, że jest w gorszej formie niż przed pandemią!

 

Polacy generalnie mają świadomość, że odpowiednie odżywianie i ruch wpływają na ogólną kondycję człowieka (64%). Chcą być zdrowsi (15%), chudsi (11%), mniej się stresować (45% respondentów sport pomaga pokonać stres).

 

 

Wnioski z dyskusji jasno wskazują, że każdy niezależnie od punktu wyjścia może powrócić do treningów, które porzucił lub rozpocząć przygodę ze sportem zupełnie od nowa. Wystarczy wyznaczyć jasne cele i zacząć je realizować małymi krokami.

 

„Największą porażką jest rezygnacja i poddanie się. Jako sportowiec znam chwile zwątpienia i nie raz chciałam rzucić sport pod wpływem niepowodzenia, ale za każdym razem motywowałam się do kolejnej próby i potem satysfakcja była jeszcze większa. Gdy brak motywacji, trzeba się zresetować i postawić nowe cele” – dzieliła się osobistym doświadczeniem Martyna Kotwiła, utytułowana lekkoatletka, ambasadorka 4F.

 

Psycholog sportowa Katarzyna Selwant zwróciła uwagę, że aktywność jest w chwili obecnej najlepszym lekarstwem dla naszej psychiki i jest dostępna bez recepty. Szczególnie sport uprawiany na świeżym powietrzu przynosi duże korzyści mentalne. „Jeszcze niedawno nie mogliśmy wyjść na zewnątrz, bo
z powodu pandemii wprowadzone zostały liczne zakazy. Dziś z tego „przywileju” nie chcemy korzystać a powinniśmy jak najczęściej. Podczas aktywności w naszym ciele wytwarzają się hormony szczęścia
i od razu czujemy się lepiej. Wielu z nas doświadcza sytuacji, kiedy trudno jest się zmobilizować do pójścia na zajęcia sportowe, ale po nich czujemy się znacznie lepiej niż przed” – podkreśla zachęcając do ruchu Katarzyna Selwant.

 

„Naszą intencją jest zwrócenie uwagi, że bardzo trudno zmotywować się do aktywności po przerwie zwłaszcza w kontekście codziennego braku czasu. Stosujemy łatwe wymówki: brzydka pogoda czy marny humor wynikający ze zlej formy, pory roku, czy ponurego nastoju wokoło. Chcemy zatem dać bodziec do ruszenia z miejsca, zachęcić do wykonania pierwszego kroku i wyznaczenia celów” – zachęca do podjęcia tematu i pogłębienia Aleksandra Chalimoniuk, PR Director 4F.

 

Spotkanie odbyło się w nowoczesnej przestrzeni 4F Spot – miejsca spotkań ze sportem, trendami
i zdrowym jedzeniem. O dietetyczny catering zadbali kucharze, wykorzystując w menu produkty 4F Fuel.

[1] Badanie zrealizowane w sierpniu 2021 r., na zlecenie OTCF 4F Fuel, przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków (w wieku 18-65 lat).

Comments

comments

93
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...