Kto słucha Radia Nowy Świat

Informacja Prasowa - 06.04.2022
215

Kto słucha Radia Nowy Świat

Kto słucha Radia Nowy Świat

Radio Nowy Świat przeprowadziło wśród Patronów ankietę na temat rozgłośni oraz potrzeb odbiorców. W badaniu udział wzięło ponad 6 000 respondentów.

Na pytania ankiety odpowiedziała  bardzo duża liczba Patronów, którzy regularnie słuchają Radia Nowy Świat – ponad 6 000 osób. – Nie spodziewaliśmy się tak ogromnego oddźwięku. Dzięki temu badaniu lepiej poznaliśmy naszych Patronów, wiemy kim są, jak i gdzie nas słuchają oraz co o nas myślą – mówi Magda Jethon redaktorka naczelna Radia Nowy Świat.

Kim jest Patron Radia Nowy Świat

Okazało się, że zdecydowaną przewagę wśród odbiorców RNŚ mają osoby z wyższym wykształceniem – to ponad 83 proc., prawie 16 proc. ma wykształcenie średnie, pozostali to niecały 1 proc.  Wśród Patronów Radia Nowy Świat więcej jest mężczyzn (57 proc.),  kobiety stanowią ponad 42 proc.

Zdecydowana większość Patronów RNŚ, bo aż 89,6 proc., to byli słuchacze PR3. Pozostali Patroni  zachęceni zostali poprzez media społecznościowe (5 proc.), polecenie i media tradycyjne.

Radio Nowy Świat najczęściej słuchane jest w domu (67,5 proc.), w  pracy (13,3 proc.) oraz w samochodzie (7,2 proc.). Słuchacze do odtwarzania wykorzystują zróżnicowane narzędzia w zależności od miejsca, w którym się znajdują. Najczęściej jest to aplikacja mobilna (55,4 proc.), strona www Radia (32,3 proc.), odbiornik stacjonarny (26,8 proc.) i mobilna strona www (11,2 proc.), pozostali wykorzystują w tym celu inne aplikacje (łącznie ok 15 proc.).

Dlaczego słucham Radia Nowy Świat

To pytanie było otwarte. Patroni wymienili mnóstwo argumentów, które skłaniają ich do codziennego włączania właśnie tej stacji. Pierwszym, o którym pisali ankietowani, był wysoki poziom audycji. Ten czynnik okazał się być tym najistotniejszym dla zaangażowanych i świadomie konsumujących treści odbiorców.

Jak zauważył Krzysztof Grzegorzewski, medioznawca, dr nauk humanistycznych, wykładowca dziennikarstwa na Uniwersytecie Łódzkim – Radio Nowy Świat ma duży potencjał do tworzenia społeczności zaangażowanych. Mając w zespole znane nazwiska, autorytety, które w obecnych czasach wykuwają się właśnie ze środków masowego przekazu, z kultury popularnej, ale są wyraziste, mają coś do powiedzenia, RNS jest dobrym kanałem opiekującym się osieroconymi słuchaczami dawnych programów PR. Jest odpowiedzią na potrzebę otrzymywania treści intelektualnych, zaangażowanych, wyrazistych formatów, kształtujących opinie.

W ankiecie wśród innych, najczęściej pojawiających się odpowiedzi, wskazywane były m.in. obiektywizm, zaangażowanie, rzetelność i autentyczność. Patroni duży nacisk położyli na poszerzanie muzycznych horyzontów, dzięki bogatej w różnorodne audycje muzycznej ramówce. Ponadto bardzo docenione zostało utrzymywanie bliskiego kontaktu ze słuchaczem. Pojawiły się też dość intymne głosy, mówiące o tym, że rozgłośnia jest zawsze obok tych, którzy czują się samotni szczególnie w tych niepewnych czasach. Respondenci duży nacisk położyli na brak reklam. Zdaniem  Krzysztofa Grzegorzewskiego,  medium bez spotów reklamowych to zdecydowanie potrzebna alternatywa. – Funkcjonowanie reklamy w społeczeństwie jest w obecnych czasach bardzo głęboko zakorzenione. Reklama jest zbyt mocno ukonstytuowana, by można było wyrugować ją z przestrzeni publicznej. Jednak zmęczeni szumem informacyjnym odbiorcy mając wybór, mogą zdecydować o tym, czy chcą, by takie treści do nich docierały. Co ważniejsze, dzięki współpracy Rozgłośnia – Patron powstają angażujące treści dające poczucie wspólnego tworzenia kontentu, bez wpływów z „zewnątrz” – mówi dr Krzysztof Grzegorzewski.

Powiew świeżości

W odpowiedziach uczestników ankiety bardzo mocno wybrzmiał jeszcze jeden fakt, który dla redakcji jest szczególnie istotny. Dla Patronów ważne jest, że otrzymują zupełnie nowy format, który nie jest powielaniem tego, co znali zanim powstało Radia Nowy Świat. Redakcja inspiruje, proponuje nowe, ciekawe formaty i wydarzenia, nie kopiuje tego, co było. Patroni bardzo cenią sobie młodych autorów za to, że podążają własną ścieżką pod okiem doświadczonych radiowców.

Comments

comments

215
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...