„Książki. Magazyn do czytania” z nowymi rubrykami w sprzedaży od 22 lutego br. 

Informacja Prasowa - 18.02.2022
103

„Książki. Magazyn do czytania” z nowymi rubrykami w sprzedaży od 22 lutego br. 

„Książki. Magazyn do czytania” z nowymi rubrykami w sprzedaży od 22 lutego br.

 „Co nas zachwyca, a co nie” z recenzjami najważniejszych nowości rynku wydawniczego oraz „Etyczka” z poradami Magdaleny Środy dotyczącymi dylematów moralnych czytelników to nowe sekcje, które znajdą swoje stałe miejsce w „Książkach. Magazynie do czytania”. Najnowsze wydanie dwumiesięcznika ukaże się w kioskach w najbliższy wtorek, 22 lutego br. i zawierać będzie także m.in. wyjątkowy portret patronki roku 2022 i bohaterki okładki numeru – Marii Konopnickiej, mały przewodnik po twórczości Toni Morrison – pierwszej czarnoskórej kobiety, która dostała literacką Nagrodę Nobla oraz opis nowej historii ludzkości według antropologów i archeologów. 

W pierwszym w tym roku wydaniu dwumiesięcznika „Książki. Magazyn do czytania” redakcja zachęci wszystkich do bliższego zapoznania się z Marią Konopnicką – jej twórczością oraz barwnym życiorysem. O prawdziwych losach poetki i zarazem patronki roku 2022 opowiedzą na łamach magazynu autorka jej portretu Małgorzata I. Niemczyńska oraz pracująca nad jej biografią reporterka Magdalena Grzebałkowska.

Konopnicka stała się również twarzą najnowszego numeru dwumiesięcznika. Redakcja „Książek. Magazynu do czytania” umieściła na okładce najsłynniejsze zdjęcie pisarki, „odmłodzone” dzięki jednej z aplikacji i „unowocześnione” za sprawą korony z dredów. – Czemu nie, wszak była buntowniczką! – wyjaśnia we wstępniaku redaktor naczelny Juliusz Kurkiewicz.

Ponadto w lutowym numerze magazynu znaleźć będzie można nowe rubryki, które na stałe zagoszczą na łamach „Książek. Magazynu do czytania”. W „Co nas zachwyca, a co nie” wyjątkowi autorzy będą wybierać oraz recenzować najważniejsze nowości z rynku wydawniczego. W pierwszej odsłonie sekcji znajdzie się m.in. omówienie reportażu Anny Bikont „Cena”, autobiografii Andrzeja Muszyńskiego „Dom ojców”, powieści autorstwa Lauren Groff „Wyspa kobiet” oraz dramatu Doroty Masłowskiej „Bowie w Warszawie”. Obszerne wersje wszystkich recenzji z numeru będą też dostępne na Wyborcza.pl/książki.

W nowym dziale pt. „Etyczka” filozofka Magdalena Środa odpowiadać będzie natomiast na rozterki moralne czytelników „Książek. Magazynu do czytania”. – Istnieje wiele teorii etycznych, żadna z nich nie rozwiązuje naszych problemów w sposób ostateczny: każda jednak formułuje normy, daje racje i wskazówki dotyczące tego, jak żyć i jak rozwiązywać dylematy moralne. Warto korzystać z tej wiedzy, tak jak warto, chodząc po obcym terenie, mieć przy sobie mapę i umieć czytać drogowskazy. Etyka jest wiedzą, która dostarcza takich drogowskazów; dzięki nim łatwiej podejmować decyzje, choć niekoniecznie trzeba chodzić po drogach, które wskazują. Jeśli macie jakiś problem moralny, skorzystajcie – za moim pośrednictwem – z tej wiedzy – zachęca na łamach magazynu Magdalena Środa.

Listy z opisanymi rozterkami i ich życiowym kontekstem można przesyłać na adres korespondencyjny redakcji z dopiskiem „etyczka” lub w formie e-mailowej z takim samym tytułem na adres: doczytania@agora.pl.

W nowym numerze „Książek. Magazynu do czytania” czytelnicy znajdą też m.in. sylwetkę Mike’a Nicholsa – jednego z najlepszych reżyserów w historii Hollywoodu, który przez cztery dekady stworzył m.in. „Absolwenta” czy „Anioły w Ameryce” i cztery razy współpracował z Meryl Streep oraz portret Toni Morrison – pierwszej czarnoskórej kobiety, która dostała literacką Nagrodę Nobla. Razem z opowieścią o jednej z najwybitniejszych pisarek amerykańskich w magazynie ukaże się także przewodnik po twórczości Morisson – po jej najważniejszych książkach i podejmowanych przez nią tematach.

Redakcja magazynu poleca również teksty: „Jak pokochać biletomat”, w którym Emilia Dłużewska odpowiada, dlaczego budowanie zaufania między człowiekiem i maszyną jest dziś kluczową „zagwozdką” designu; „Nie lubię poniedziałków”, którego autor Maciej Jarkowiec zastanawia się, dlaczego siedmiodniowy tydzień zawojował świat oraz „Nakarmić dziatwę perwersją”, w którym Jacek Podsiadło zastanawia się, dlaczego na listę lektur szkolnych trafiła książka Antoniego Ferdynanda Ossendowskiego, będąca pochwałą kolaboracji, wyzysku i okrutnego traktowania zwierząt.

Na łamach numeru Renata Lis wyjaśni także, o co oskarżają Polskę ludzie LGBTQ+. Za sprawą tysiącstronicowej antologii wspomnień osób nieheteronormatywnych, która 25 marca br. trafi do księgarń, eseistka tłumaczy, jak „tęczowi” ludzie własnym językiem i na własnych warunkach zeznają przeciwko Polsce. Z kolei Katarzyna Boni wybierze się w przeszłość z antropologiem Davidem Graeberem i archeologiem Davidem Wengrowem, którzy są autorami dzieła „The Dawn of Everything” („U zarania wszystkiego”) na nowo opowiadającego historię ludzkości. Reporterka sprawdzi, jakie były pomysły ludzi prehistorycznych na społeczeństwo i które z nich pomogą uratować naszą przyszłość.

Wydanie 1/2022 „Książek. Magazynu do czytania” wraz ze stałym dodatkiem „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych” liczy 142 strony. W punktach sprzedaży prasy numer będzie dostępny od 22 lutego br. w cenie 17,99 zł, na stronie Prenumerata24.pl można zamówić go z bezpłatną dostawą do domu. Wydanie będzie mieć też wersję cyfrową dostępną na Publio.pl, a jego treści znajdą się w aplikacjach oraz w serwisie Wyborcza.pl/książki.

Magazyn można zamówić również w ramach rocznej prenumeraty w specjalnej cenie 78 zł. Pierwszych 70 osób zamawiających prenumeratę otrzyma książki od Wydawnictwa Agora autorstwa Marii Konnikovej – „Myśl jak pokerzysta”„Myśl jak oszust” lub „Myśl jak Sherlock Holmes”. Oferta obowiązuje od 22 lutego do 4 kwietnia br. – szczegóły tutaj.

Cyfrowi prenumeratorzy „Gazety Wyborczej” mają z kolei możliwość bezpłatnego pobrania wszystkich numerów „Książek. Magazynu do czytania” z 2021 r. na dowolnie wybrany czytnik. Więcej informacji na Wyborcza.pl.

Numer wspiera kampania w prasie, internecie oraz radiu. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Comments

comments

103
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...