string(126) "background-image: url('https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2016/06/e660cda6af7e73e8c4ccc30d68d539bc_l-800x500.jpg');"
string(100) "https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2016/06/e660cda6af7e73e8c4ccc30d68d539bc_l-800x500.jpg"
dr. Ewa Hoppe o eseju swojej studentki - głos młodego pokolenia
Król jest nagi?
Tekst pani Habeckiej miał być esejem na zaliczenie przedmiotu, który prowadzę – Etyki biznesu. Zdecydowałam się jednak ten tekst upublicznić, ponieważ jest głosem młodego pokolenia PR-owców – pokolenia, które będzie decydowało o kształcie public relations w przestrzeni społecznej. Tekst traktuje o codzienności każdego PR-owca: zabieganie o przychylność dziennikarzy – których obligują wytyczne wydawcy , staranie się zadość uczynić wymaganiom szefa – często absurdalnym, bo nie rozumiejącego istoty działań PR, a wszystko w ramach budowania relacji, zarządzania komunikacją – tak, aby wykonywać zadania profesjonalnie, ale czy to znaczy – zgodnie z zasadami?
Często pytamy z oburzeniem – czy młodym potrzebne są jeszcze jakieś zasady? Może zadalibyśmy sobie inne pytanie: dlaczego starsze pokolenia stworzyły młodym rzeczywistość, w której najważniejsze są pozory, wyniki, zyski, w której zasady pełnią rolę ozdobników, które wyciąga się przy okazji podniosłych uroczystości, profesjonalizm utożsamiany jest ze skutecznością, a etyka z tzw teorią – bo przecież praktyka co coś zupełnie innego. Najnowsza książka – „25 lat polskiego Public relations” opisuje lata glorii i chwały – rzeczywiście jest historią public relations, czy raczej dziedziny, której bliżej do propagandy, jeszcze bliżej do marketingu [ kupno-sprzedaż] i całkiem blisko do jarmarcznego zachwalania towaru? Czy król jest nagi?
Comments
Komentarze
Najpopularniejsze wpisy
Sonda
