Konsument pod kontrolą, czyli społeczeństwo zachipowane

Informacja Prasowa - 03.06.2019
265

Konsument pod kontrolą, czyli społeczeństwo zachipowane

Dziś nawet zraszaczami w ogrodzie steruje zachipowana automatyka. Z zalet jakie oferuje nowoczesna technologia okresu IoT, korzystają nie tylko konsumenci, ale również producenci, którzy dzięki czujnikom są w stanie wcielić się w rolę Wielkiego Brata i z uwagą śledzą poczynania zarówno Smitha, jak i Kowalskiego. Mimo to klienci indywidualni bez zastanowienia oddali się pod opiekę technologii, a swoje zaufanie wyrażają, używając karty płatniczej. Jak podają specjaliści z  IDC, wydajemy coraz więcej na tech gadżety – w 2019 roku konsumenci jeszcze szerzej otworzą portfele i na zakup elektroniki przeznaczą o 3,5% więcej niż w 2018 (1,32 bln USD w 2019).

Wydatki konsumentów na technologię lada chwila wyprzedzą globalny rynek leków czy e-commerce, podaje IDC. W swoim najnowszym raporcie firma wskazuje, że słupki sprzedaży będą rosnąć w całym okresie prognozy (2018–2022), osiągając zawrotną sumę 1,43 bln USD w 2022 r.

Więcej czujników to więcej informacji

Rosnąca ilość urządzeń, wyposażonych w dziesiątki czujników to przede wszystkim wzrost ilości generowanych danych. Pozyskane w ten sposób informacje po procesie anonimizacjitrafiają do firm posiadających komórki analityczne, gdzie wykorzystywane są algorytmy sztucznej inteligencji. W swoim raporcie IDC prognozuje, że w tym roku rynek rozwiązań analitycznych, operujących na wielkich zbiorach danych, osiągnie wartość 189,1 mld USD co oznacza wzrost o przeszło 12% w porównaniu z 2018 r..

“Big Data to pożywka dla algorytmów uczenia maszynowego, które są wstępem do wysoce zaawansowanej sztucznej inteligencji. Wykorzystując ten potężny duet technologiczny, firmy analizują zebrane dane by stworzyć hiper spersonalizowany przekaz – czy to w postaci produktu, czy kampanii marketingowej. Jak ważny jest precyzyjny komunikat, pokazują badania firmy Lumen – 67% internautów uważa, że reklamy na urządzeniach mobilnych są kompletnie niedostosowane do ich zainteresowań, przez to w ogóle ich nie dostrzegają.”– mówi Tomasz Sokół członek zarządu agencji OAN, z grupy Cloud Technologies, specjalizującej się w realizacji kampanii z użyciem Big Data.

Czujniki również w domu

Jak podaje IDC urządzenia smart home i wearablesbędą stanowić ponad 80% całkowitych wydatków na nowe technologie w 2019 r., jednocześnie asortyment dla inteligentnego domu będzie również najszybciej rozwijającą się kategorią technologiczną z pięcioletnim współczynnikiem CAGRwynoszącym 38,0%.

“Analitycy twierdzą, że będzie to „SMARTny” rok, a innowacje znane z filmów science-fictiontrafią do naszych kuchni, pomogą nam przyrządzić obiad, ustawią idealną temperaturę w salonie i przypomną o liście zakupów przed wyjściem z domu.”– twierdzi Marcin Kotarski, Product Manager z RettigHeating, które pod marką Purmoprodukuje systemy smart home, a następnie dodaje: – “To wszystko będzie możliwe za sprawą rozwiązań smart home. Jak podaje IDC 2019 to rok technologii, która odmieni nasze domy i mieszkania i stanie się wstępem do inteligentnych miast.”.

Jak wskazuje IDC “tradycyjne technologie”, takie jak komputery osobiste, telefony komórkowe i usługi telefonii komórkowej – będąstanowić ponad 96% wszystkich wydatków konsumentów w 2019 r. Natomiast to nowe technologie – AR/VR, drony, roboty, urządzenia z zakresu inteligentnego domu i urzadzenia ubieralne, zapewnią silny wzrost przy pięcioletnim CAGR wynoszącym 20,6%. IDC ocenia, że do 2022 r. ponad 5% wszystkich wydatków ponoszonych przez konsumentów zostanie przeznaczonych na nowe technologie.

 

Comments

comments

265
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...