Konkurs o Nagrodę Wyborcza.pl Big Screen Doc

Informacja Prasowa - 12.05.2022
48

podczas festiwalu Millenium Docs Against Gravity

Widzowie 19. edycji festiwalu Millennium Docs Against Gravity po raz kolejny zagłosują na najlepszy film w Konkursie o Nagrodę Wyborcza.pl Big Screen Doc. 12 wciągających i zrealizowanych z rozmachem tytułów, które są stworzone do oglądania na wielkim ekranie, przybliży publiczności zarówno rozmaite zjawiska popkulturowe i społeczne, jak i intymne portrety wyjątkowych bohaterów. Wyborcza.pl, wieloletni patron medialny festiwalu, jest oficjalnym partnerem nagrody.
Filmy prezentowane w Konkursie o Nagrodę Wyborcza.pl Big Screen Doc to różnorodne tytuły, ale łączy je wyjątkowy rozmach w realizacji. To produkcje, które warto obejrzeć właśnie na wielkim ekranie. Opowiadają historie znanych osób, niecodziennych postaci świata sztuki i nauki, a także zupełnie anonimowych bohaterów. Zwycięski film wybiorą wyłącznie widzowie festiwalu, głosując za pomocą kart do głosowania, które otrzymają przed seansami.
Wśród filmów nominowanych do nagrody pojawi się m.in. polski tytuł – debiutancki „Lombard” Łukasza Kowalskiego, w którym widzowie odwiedzają największy w Europie lombard, znajdujący się w Bytomiu. Jednym z najbardziej wyczekiwanych tytułów tegorocznej edycji festiwalu jest z kolei film o najsłynniejszym rosyjskim opozycjoniście – „Nawalny” Daniela Rohera. W tym roku festiwalowa publiczność pozna również sylwetki cenionego fotoreportera w „McCurry. W pogoni za kolorem”, francuskiego podwodnego naukowca i pisarza znanego z eksplorowania morza oraz filmowania swojej pasji w produkcji „Podwodne życie Jacques’a Cousteau” czy Sinéad O’Connor, ikony irlandzkiej muzyki, o której opowiada obraz „Nothing Compares” w reżyserii Kathryn Ferguson. W filmie „Kiedyś byliśmy dzieciakami” Eddiego Martina widzowie poznają osobiste dramaty aktorów-naturszczyków, wykorzystanych przez twórców niskobudżetowej produkcji „Dzieciaki” z 1995 r., a w filmie „Nasza stara klasa” Jono McLeoda – intrygującą i wielowymiarową opowieść o skandalu, który wybuchł w Szkocji w 1993 r. O nagrodę pod patronatem Wyborcza.pl powalczą także „Poznaliśmy się w wirtualnej rzeczywistości” – pierwszy w historii pełnometrażowy film dokumentalny w całości osadzony w wirtualnej rzeczywistości oraz „Wulkan miłości”, czyli zapis życia najsłynniejszej pary wulkanologów na świecie. Konkursową stawkę zamykają trzy tytuły, które pokazują, jak bardzo staramy się ujarzmić naturę i jak niebezpieczne może być takie postępowanie: „Na ratunek” o ekspedycji ratującej 12 chłopców-piłkarzy i ich trenera, którzy utknęli w zalanej jaskini w północnej Tajlandii, „Rzeka” z narracją czytaną przez Willema Dafoe oraz „Nic nie jest wieczne”, którego twórcy ruszyli w podróż dookoła świata, by zbadać realia biznesu diamentowego w przełomowym dla niego momencie.
Od piątku, 13 maja br. czytelnicy Wyborcza.pl będą mogli przeczytać o wszystkich filmach konkursowych w specjalnej sekcji na stronie Wyborcza.pl/kultura.
Zdobywca Nagrody Wyborcza.pl Big Screen Doc otrzyma 1000 euro, a pokaz zwycięskiego filmu będzie miał miejsce w środę, 25 maja o godz. 18:30 w warszawskiej Kinotece.
Festiwal Millennium Docs Against Gravity odbędzie się w dniach 13-22 maja br. w ośmiu miastach – Warszawie, Wrocławiu, Gdyni, Poznaniu, Katowicach, Lublinie, Bydgoszczy oraz po raz pierwszy w Łodzi. Od 24 maja do 5 czerwca br. odbędzie się część online festiwalu na stronie mdag.pl. Mecenasem tytularnym festiwalu jest Bank Millennium.
Wyborcza.pl to serwis prezentujący treści przygotowywane przez redakcję „Gazety Wyborczej” –teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. Wyborcza.pl jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec grudnia 2021 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła ponad 286 tys.

Comments

comments

48
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...