Konkurs na logo warszawskiego ZTM rozstrzygnięty
Zakład Transportu Miejskiego w Warszawie rozstrzygnął konkurs na nowe logo, o którym pisaliśmy tutaj. Nagrodą główną było 70 tys. zł, a ile będzie kosztowała zmiana loga?
ZTM w czerwcu tego roku rozpisał konkurs na nowe logo dla przedsiębiorstwa, które zastąpi kilka symboli, widniejących na różnych pojazdach spółki. Głównym założeniem było stworzenie emblematu, który stanie się uniwersalny dla całej komunikacji warszawskiej.
Spośród 189 prac, które napłynęły, spółka zdecydowała się na projekt firmy TypeThree. Na projekcie widać stylizowaną na warszawską syrenkę literę „t”, a cały symbol przedstawiony został w czerwonych kolorach.
Jak czytamy na stronie ZTM, pomysłodawcą wprowadzenia jednolitego logotypu jest Michał Bitner, radny m.st. Warszawy. Jak mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy:
„To piękny projekt, który pojawi się stopniowo na wszystkich rozproszonych dotychczas elementach – pojazdach, parkingach, rowerach, biletach czy elementach informacji pasażerskiej. Co ułatwi pasażerom identyfikację i korzystanie z naszej komunikacji”
Cały koszt zmiany logotypu w metrze, tramwajach, autobusach i rowerach wyniesie około 500 tys. zł.