Burda Media nie udało się przedłużyć licencji
Wydawnictwo Burda Media, po ponad 10 latach kończy z wydawaniem miesięcznika „InStyle”. Grudniowy numer będzie ostatnim. Wydawcy nie udało się porozumieć z Meredith Corporation – licencjonodawcą tytułu.
„InStyle” to skierowany do kobiet miesięcznik o modzie, urodzie i lifestyle’u, ukazujący się na polskim rynku od marca 2008 roku, w nakładzie 300 tys. egz.
„Zrezygnowaliśmy z jego dalszego wydawania. Chcemy skupić się na rozwijaniu naszych czołowych brandów life stylowych jak »Elle«, »Glamour« i »Gala«, a także ich serwisów internetowych, mediów społecznościowych, baz newsletterowych, wydań specjalnych i internetowych oraz eventów z nimi związanych, by nieustająco wspierać rozwój naszych produktów 360 stopni” – tłumaczy cytowany Alexander Sorg, CEO Burda Media Polska.
Wydawca informuje, że głównym powodem podjęcia decyzji o zamknięciu tytułu był brak porozumienia przy próbie przedłużenia umowy licencyjnej z Meredith Corporation.
Ostatni numer magazynu pojawi się w kioskach 10 grudnia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średnia sprzedaż ogółem „InStyle” w pierwszym kwartale br. wyniosła 19 569 egz., co oznaczało spadek o 42,22 % w porównaniu z pierwszym kwartałem roku ubiegłego.