„Koncentracja wokół doradztwa i kompetencji IT- rebranding Unity Group oraz sprzedaż Digital Hill„

Informacja Prasowa - 12.03.2019
148

„Koncentracja wokół doradztwa i kompetencji IT- rebranding Unity Group oraz sprzedaż Digital Hill„

„Koncentracja wokół doradztwa i kompetencji IT- rebranding Unity Group oraz sprzedaż Digital Hill„

 

W praktyce oznacza to redefinicje zakresu usług (większy akcent na usługi doradztwa i konsultingu), inwestycje w rozwiązania rozwijające e-commerce jak platformy integracji, machine learning, Product Information Management oraz rozwiązania wspierające e-commerce usług i custormer selfservice, wspieranie nowoczesnych technologii takich jak Kotlin, Python, JS, AWS oraz kolejne przejęcia zespołów i spółek.

Zarządzanie rozwojem firmy nierzadko wymaga też uporządkowania istniejącego portfela inwestycji, usług i produktów. To zdecydowało o decyzji o pozyskaniu nowego inwestora dla agencji Digital Hill (dotychczasowej marki Grupy Unity). Została nim wrocławska agencja marketingu internetowego Rocket Media, która poprzez zakup DH wzmocniła swój zespół i z powodzeniem realizuje politykę skokowego rozwoju.

Ewolucyjny rozwój

Nieprzerwanie od 21 lat Unity Group (wcześniej jako Contium, potem Grupa Unity) jest partnerem w procesie zmian, jakie przechodzi rynek usług internetowych, obecnie zwanych digitalizacją, transformacją cyfrową i budowaniem sprzedaży wielokanałowej. Aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów, którzy często nie szukają nie tylko wykonawcy systemu IT, ale doradcy w zakresie projektowania procesu transformacji cyfrowej oraz uporządkowania już istniejących rozwiązań, Unity Group wybrało drogę koncentracji oferty wokół rdzenia IT oraz doradztwie i konsultingu. Firma rozwinęła swoją propozycję o takie elementy jak Legacy System Transformation (rozwiązanie problemu długu technologicznego) czy też Cloud Transformation (zwinne dostosowanie organizacji do zmieniających się potrzeb poprzez  migrację do chmur liderów technologicznych).

Koncentracja kompetencji- sprzedaż Digital Hill

Przez ostanie 10 lat Unity Group przeszła ścieżkę od realizacji projektów e-commerce na rynek polski, poprzez projekty omnichannel, do oferowania rozwiązań IT dla transformacji cyfrowej na rynku europejskim. Zmiana ta spowodowała, że usługi e-marketingowe, jakimi zajmuje się Digital Hill, coraz bardziej oddalała się od rdzenia działalności i obszarów strategicznego rozwoju grupy.

Na początku 2018 roku została podjęta decyzja o pozyskaniu dla Digital Hill inwestora, który przejmie i będzie kontynuował  rozwój jej oferty.

„Naszym priorytetem było znalezienie firmy, która posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, a także doceni zespół i jego dokonania oraz uszanuje wartości i kulturę organizacyjną” – mówi Grzegorz Rudno Rudziński – Managing Partner w Unity Group.

Zainteresowanych było kilka dużych podmiotów z rynku agencji e-marketingowych, jednak po rozważeniu wszystkich propozycji ostatecznie została podjęta decyzja o podpisaniu umowy inwestycyjnej z dobrze znaną, wyspecjalizowaną w usługach e-marketingowych, spółką Rocket Media, która podobnie jak Unity Group jest członkiem Klastra ITCorner. To dodatkowy atut, ponieważ członkostwo w jednej organizacji pozwoliło zbudować odpowiedni kapitał zaufania, co niewątpliwie ułatwiło współpracę.

„To trudny, wymagający rynek” – podkreśla Grzegorz Bosak, CEO Rocket Media, dodając tym samy, że znalezienie transparentnego i uczciwego partnera nie jest łatwe. – „Sam fakt finalizacji transakcji dowodzi, że mimo czasochłonnych, żmudnych rozmów, często rozbieżnych stanowisk da się jednak wypracować wspólny mianownik. Cieszymy się, że liczny zespół ekspertów dołączy i wzmocni kompetencje Rocket Media. Firmy zachowają swoją autonomię, lecz wspólne doświadczenie pozwoli nam działać bardziej kompatybilnie z potrzebami klienta oraz tworzyć kreatywne i personalizowane projekty.”

Comments

comments

148
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...