Możesz więcej, niż Ci się wydaje! – czyli komunikacja „na Ewę Chodakowską”

Redakcja PR - 12.08.2016
51

Możesz więcej, niż Ci się wydaje! – czyli komunikacja „na Ewę Chodakowską”

Ewa Chodakowska – postać, której nie trzeba przedstawiać. Motywuje do pracy nad sobą i swoim ciałem, wspiera, zapala do ćwiczeń i zachęca do zmiany stylu życia na zdrowszy. Twórczyni ideologii, która głosi, że każdy, kto czuje się dobrze we własnym ciele, jest szczęśliwy i pewny siebie. Nazywana „trenerką wszystkich Polek”, która ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. Największy sukces odnosi w Internecie – szczególnie na Facebooku, gdzie ma ponad 1,5 mln fanów. Czego nie można jej odmówić? Po pierwsze – medialnego sukcesu, po drugie tego, że od początku ma pomysł na siebie, a po trzecie – wykreowania siebie jako rozpoznawalnej marki. Zatem zastanówmy się, czego marki mogłyby uczyć się od Chodakowskiej.

Po pierwsze: dialog i zaangażowanie w interakcje
Zaangażowanie to jeden z najważniejszych wskaźników umożliwiających ocenę jakości prowadzonej przez marki komunikacji. Zaangażowanie pokazuje, czy marce udało się wywołać reakcję odbiorców. Chodakowskiej się to udaje! Weźmy chociażby pod uwagę wyniki raportu Sotrender.pl. Według danych, fanpage Ewy Chodakowskiej nie dość, że jest rozpoznawalny w środowisku trenerskim w Polsce, to zyskuje największy przyrost liczby fanów. Co więcej – jest jednym z najbardziej angażujących użytkowników do dyskusji oraz osiąga względną interaktywność.

Marki powinny pamiętać o tym, że dialog z klientem jest ważny. Dzisiejszy klient jest świadomy swoich decyzji i ma wiedzę na temat swoich praw. Poszukuje wsparcia w marce i partnera do dyskusji, który pomoże w potrzebie. Głośno mówi, pisze o zadowoleniu lub niezadowoleniu, o swoich oczekiwaniach wobec produktu czy usługi i dzieli się tym z innymi. Komunikacja przebiega nie tylko na linii marka-klient, ale również klient-klient i klient-społeczeństwo. Dobrym przykładem w ten sposób prowadzonej komunikacji są media społecznościowe zarządzane właśnie przez Chodakowską, która nigdy nie pozostawia swoich fanów bez odpowiedzi.

Weronika Kot, Assistant w H+K Strategies

Pełna wersja tekstu znajduje się na blogu H+K Strategies: 

http://blog.hkstrategies.pl/2016/08/chodakowska-komunikacja/

Comments

comments

51
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...