Komputronik stawia na ekologię i edukuje swoich klientów
Temat ekologii i ochrony środowiska to zagadnienia, które poruszają społeczeństwo. Stale rośnie liczba osób i instytucji, które podejmują walkę o lepsze jutro. Do ich grona dołącza Komputronik, który startuje z akcją „Dla tych, którzy naturalnie chcą zyskać”.
Nowa kampania ma na celu zwrócenie uwagi na proekologiczne postawy w codziennym korzystaniu ze sprzętu elektronicznego i edukowanie społeczeństwa. Ideę podjętych działań wyjaśnia Karolina Pietz Drapińska, dyrektor Marketingu i PR Grupy Komputronik.
Skąd pomysł na kampanię „Dla tych, którzy naturalnie chcą zyskać” i jaka jest idea akcji?
Jesień to czas, kiedy powraca temat smogu i zanieczyszczenia powietrza. To także dobry moment by zastanowić się co zrobić by, żyć bardziej ekologicznie i czy można w ten sposób zaoszczędzić – czas, zdrowie i pieniądze. Już od dłuższego czasu obserwujemy trend dbania o środowisko – korzystania z transportu publicznego, segregowania śmieci, oszczędzania wody i energii elektrycznej czy wycofywania plastiku z życia codziennego. Myślę, że nikt nie wyobraża sobie życia bez technologii, która jest z nami na każdym kroku, ale możemy nauczyć się wykorzystywać ją proekologicznie i właśnie do tego zachęcamy naszych klientów.
W jaki sposób chcecie przekonać klientów, że sprzęty elektroniczne są ekologiczne?
Korzystanie z nowoczesnej technologii czy sprzętu może być ekologiczne. Czasami nie zdajemy sobie sprawy, że są to najprostsze czynności, np. wyłączanie listwy zabezpieczającej, korzystanie z baterii w laptopach, filtrowanie wody czy wybieranie produktów klasy A++. Jeżeli każdy z nas wprowadzi, chociaż te drobne zmiany w swoim zachowaniu, to będzie to już wielki krok ku ocaleniu planety. Podczas planowanych działań będziemy dzielić się z klientami eko radami, które uzmysłowią im jakie korzyści płyną z właściwego stosowania technologii.
Co to może być w takim razie?
Te korzyści można dostrzec niemalże w każdej kategorii naszych produktów. Przeciętna rodzina w Polsce zużywa ponad 1 000 plastikowych butelek wody, a wystarczy filtrować wodę z kranu. Wybierając produkty klasy A++ zużywamy aż 40% mniej energii niż stosując urządzenia klasy A, a dzięki rozwiązaniom smart home i programowaniu sprzętu w domu możemy zmniejszyć zużycie energii i emisję Co2. To tylko niektóre z proekologicznych zachowań, które chcemy kształtować w społeczeństwie.
A co z innymi eko radami? Jesteście jedną z czołowych firm zajmującą się dystrybucją elektroniki, a nie „zielonym NGO’sem”.
Naszym celem jest edukacja. Nie tylko klientów, ale także nas samych. Elektronika jest po to by ułatwiać nam życie, bo cały świat idzie na przód. Nie wyobrażamy sobie już życia bez smartfonu czy domu bez lodówki. Naszą intencją jest by używać sprzętów w zrównoważony sposób, tak by oszczędzać dla siebie jak i dla Ziemi. Jesteśmy otwarci na wszelkie pomysły, które pozwolą uratować planetę. Dlatego przez całą kampanię zachęcamy klientów do dzielenia się z nami ich sugestiami, tak by móc wspólnie zbudować jeden wielki Eko Radar. Każda osoba, która zrobi w naszym sklepie zakupy za określoną kwotę i zostawi swoją eko radę będzie mogła zdobyć jeden z dziesięciu profesjonalnych oczyszczaczy powietrza. To prezent od nas za zaangażowanie i chęć zmiany naszych codziennych nawyków.
Czy poza kampanią klienci dostrzegą proekologiczne postawy również w salonach Komputronik?
Tak. Często nie wiemy co zrobić ze starymi, zniszczonymi urządzeniami. Zamiast zostawiać je na śmietniku można je przynieść do nas, a my zajmiemy się ich utylizacją. Klienci mogą nieodpłatnie zostawić u nas swój zużyty sprzęt elektroniczny – laptopy, komputery stacjonarne czy urządzenia RTV/AGD. W ramach podjętych działań przygotowaliśmy dla klientów specjalny ekobonus. Każda osoba, która kupi smartfon objęty promocją i przyniesie swój stary telefon otrzyma od nas dodatkowo kartę podarunkową. Dodatkowo w każdym salonie można znaleźć specjalne pojemniki na zużyte baterie.
Edukację i zmianę postawy warto zacząć kształtować już wśród najmłodszych. Czy dla nich też Komputronik coś przygotował?
Razem z Fundacją Komputronik 14 października startujemy z konkursem Eco Challenge, w którym do wygrania będą karty podarunkowe oraz ekologiczne rozwiązania technologiczne dla szkół o wartości ponad 10 000 zł. Konkurs skierowany jest do uczniów i szkół podstawowych i ponadpodstawowych w całym kraju. Jego celem jest szerzenie proekologicznych postaw wśród młodzieży i zachęcenie jej do dbania o swoje najbliższe otoczenie. Zadanie konkursowe jest bardzo proste – będziemy zachęcać uczniów by pokazali nam jak ich szkoły mogą być bardziej eko. Grupy, które zdecydują się wziąć udział będą musiały nagrać krótki filmik z odpowiedzią na konkursowe pytanie. Fundacja wybierze i nagrodzi trzy najlepsze filmy. Nagrodami w konkursie będą karty podarunkowe i bidony Brita dla uczniów oraz ekologiczne rozwiązania technologiczne dla szkół – oczyszczacze powietrza oraz dzbanki filtrujące. Szkoła, której zespół zdobędzie pierwsze miejsce otrzyma dodatkowo 10 000 zł na zakup sprzętu elektronicznego w Komputronik. Głęboko wierzę, że podjęte przez nas działania uświadomią wszystkich, że sprzęt elektroniczny może być eko, a rozsądne korzystanie z dobrodziejstw technologicznych pozwala chronić środowisko.
Więcej informacji o kampanii można znaleźć na dedykowanej stronie. Szczegóły konkursu Eco Challenge dostępne są na stronie Fundacji Komputronik.