Komisja Etyki Reklamy – spot Krytyki Politycznej nosi znamiona dyskryminacji religijnej

Redakcja PR - 09.10.2017
80

Komisja Etyki Reklamy – spot Krytyki Politycznej nosi znamiona dyskryminacji religijnej

Komisja Etyki Reklamy otrzymała skargę, dotyczącą spotu Krytyki Politycznej „Co oni mi zrobili? Zostałem królem Polski?”, opublikowanego 17 marca br. Po przyjrzeniu się sprawie, Komisja uznała wykorzystanie wizerunku Jezusa Chrystusa za element wyszydzania przekonań religijnych.

Na spocie widzimy przechadzającego się po supermarkecie Jezusa Chrystusa, który zastanawia się, dlaczego został wybrany Królem Polski. Spot porusza również zagadnienie In vitro i aborcji. Taka formuła spotu spotkała się z krytyką, której następstwem było złożenie skargi do komisji Etyki Reklamy. Krytyka Polityczna nie widziała nic niestosownego w spocie i, wbrew zarzutom, twierdziła, że spot zachęca do tolerancji.

Skarżący był jednak innego zdania. Uzasadnił, że reklama wyśmiewa postać Jezusa Chrystusa, uwłacza godności osób wierzących oraz narusza dobre obyczaje. Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do stanowiska skarżącego, gdyż jak czytamy:

„Biorąc pod uwagę, iż reklamodawca potwierdził, że reklama nawiązuje do postaci Jezusa, zespół orzekający stwierdził, że wyszydzanie/wyśmiewanie symboli religijnych nosi znamiona dyskryminacji przekonań religijnych, co jest niezgodne z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy”.

Krytyka Polityczna jednak nie zgadza się z tą opinią i nie zamierza usuwać spotu z sieci.

Comments

comments

80
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...