Kolejny rekordowy rok na platformie Empik.com

Informacja Prasowa - 29.01.2020
139

Kolejny rekordowy rok na platformie Empik.com

Ponad 5 mln użytkowników strony internetowej miesięcznie, blisko 300-procentowy wzrost użytkowników aplikacji mobilnej, stale wprowadzane innowacje i rozwój usług dla klientów. Empik.com, jedna z wiodących platform e-commerce w Polsce, podsumowuje 2019 rok i wskazuje produkty, po które klienci sięgali najczęściej w ciągu minionych 12 miesięcy.

Dynamiczny rozwój

Za platformą Empik.com kolejny udany rok, zakończony znaczącymi wzrostami w zakresie liczby obsłużonych zamówień, ilości użytkowników, a także wdrażania nowych usług i funkcjonalności. Prowadzony konsekwentnie w ostatnich latach wielokanałowy rozwój przyniósł kolejne wzrosty wskaźników, co pozwala firmie plasować się w ścisłej czołówce największych sklepów internetowych w Polsce. Klienci mogą znaleźć tu nie tylko produkty kojarzone z ofertą stacjonarnych salonów Empik, ale także szeroki wybór artykułów z kategorii takich jak: Dom i Ogród, Dziecko i Mama, Zdrowie i Uroda, AGD, Elektronika czy Sport.

Silną pozycję Empik.com na rynku e-commerce potwierdzają twarde dane. Średnia miesięczna liczba użytkowników strony internetowej wyniosła ponad 5,2 mln osób. W porównaniu z rokiem 2018, aplikacja mobilna zanotowała blisko 300% wzrost liczby użytkowników.W sumie w obydwu kanałach platforma obsłużyła blisko 185 mln wizyt, a zamówienia były składane średnio co 5 sekund, w tym ponad milion pochodziło z poziomu aplikacji. Według badania Gemius/PBI, tylko w grudniu Empik.com zanotował ponad 5,8 mln realnych użytkownikówponad 139 mln odsłon, a aplikacja mobilna serwisu ponad 1,2 mln użytkowników.

Przełomowym momentem ubiegłego roku bez wątpienia był Black Friday. Tego dnia strona internetowa została odwiedzona ponad 1,3 mln razy, co stanowiło 25% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Aż 1/5 całego ruchu pochodziło z aplikacji mobilnej – to 3 razy więcej niż w 2018. W sumie klienci dokonali ponad 70 tys. zamówień, czyli o ponad 40% więcej niż przed 12 miesiącami, a w szczytowych momentach platforma obsługiwała nawet 5 000 zamówień na godzinę. Wyraźnie widać przy tym zmieniające się preferencje Polaków i zwrot ku urządzeniom mobilnym – zakupy z wykorzystaniem smartfona wzrosły rok do roku o ponad 100%.

2019 rok przyniósł nam wiele rekordów i mnóstwo interesującego materiału do analizy, dzięki któremu możemy konsekwentnie wzmacniać nasze kompetencje na rynku e-commerce. Chcemy na bieżąco przewidywać trendy i dostosowywać funkcjonalności całej platformy do potrzeb klientów, tak aby w pełni zaspokajać ich potrzeby zakupowe i stać się sklepem pierwszego wyboru. Na naszej platformie znajdą oni szeroki wybór produktów z różnych kategorii, dostępnych w jednym miejscu – niezależnie od tego, czy są to kosmetyki, akcesoria do smartfonów, dodatki do domu czy książki. Minionych 12 miesięcy to wciąż dominacja strony internetowej, jednak aplikacja mobilna nie pozostaje w tyle i notuje rekordowe wzrosty liczby użytkowników. Ruch mobilny stanowi już znaczącą część aktywności naszych klientów, dlatego w kolejnych miesiącach będziemy dalej pracować nad rozwojem tego kanału – Damian Sękala, Dyrektor Departamentu Marketingu Interaktywnego w Empiku

Szeroki pakiet usług

Nie bez znaczenia w rozwoju całej platformy pozostaje pakiet dodatkowych usług, jakie Empik oferuje klientom. Przy dokonywaniu zakupów pomocna jest usługa Click&Collect, dzięki której klienci mają możliwość rezerwacji towaru online, a następnie odebrania go w wybranym sklepie. W porównaniu do danych za 2018 rok, korzysta z niej ponad 50% więcej użytkowników.

Wzrasta znaczenie programu Mój Empik, który zrzesza już blisko 5 mln użytkowników. W 2019 roku zarejestrowało się do niego ponad 6% więcej osób niż rok wcześniej, a liczba dokonanych przez nich transakcji wzrosła o blisko 20%. Coraz większą popularnością cieszy się usługa subskrypcyjna Empik Premium, oferująca bogaty pakiet korzyści – od darmowej dostawy, po zniżki na zakupy czy pakiety kulturalne. Stanowi ona istotny element integracji strategii online i offline.

Miniony rok to także wprowadzenie nowej oferty subskrypcyjnej w Empik Go, gdzie klienci znajdą duży wybór audiobooków, oryginalnych seriali audio i słuchowisk. W dalszym ciągu rozwijana jest usługa Empik Bilety. Kolejne funkcjonalności zyskała aplikacja mobilna Empik, w której pojawiła się m.in. funkcja „Mój Salon” pozwalająca na zawężenie całego katalogu produktów do tych dostępnych w wybranym przez klienta salonie.

Dynamiczny rozwój notuje sekcja Marketplace, czyli część platformy dedykowana sprzedawcom zewnętrznym. Na Empik.com operuje już ponad 700 aktywnych sprzedawców, którzy oferują ponad 700 000 artykułów w 10 różnych kategoriach. W stosunku do ubiegłego roku, ich oferta cieszy się 100% wzrostem liczby zamówień.

Najchętniej kupowane produkty

Analiza wskaźników wiodącej platformy e-commerce Empik.com dostarcza także interesujących danych w zakresie preferencji zakupowych i zainteresowań Polaków. W 2019 roku najsilniejszą kategorią pod względem liczby zamówień była Książka, po którą klienci sięgali średnio co 10 sekund, a jeden użytkownik kupił w sumie ponad 500 pozycji. Szczególną popularnością cieszył się dorobek Olgi Tokarczuk – średnio 6 książek kupowanych na godzinę.

W pozostałych kategoriach zdecydowany prym wiodły zabawki (ponad 100 zamawianych produktów na godzinę) oraz elektronika akcesoria. Imponujące wyniki zanotowały marki Xiaomi i LEGO, których akcesoria były zamawiane średnio co 5 minut. W przybliżeniu co 10 minut kupowano smartfona, co godzinę 3 produkty związane z postaciami Super Zings, a co 2 godziny iPhone’a Apple. Klienci chętnie sięgali także po artykuły związane ze zdrowiem i urodą oraz AGD – odpowiednio 55 i 20 sztuk na godzinę.

Spośród całego asortymentu wyróżnić można niekwestionowane hity sprzedażowe w poszczególnych kategoriach. W zakresie elektroniki królowały smartfony Samsung Galaxy A40 i A50 oraz słuchawki JBL T 110. Kategorię Sport i rekreacja zdominowała opaska Xiaomi Mi Band i hulajnoga elektryczna Xiaomi. Wśród asortymentu z obszaru zdrowia i urody dominowały damskie perfumy marki Calvin Klein i podkłady firmy Revlon. Polacy wciąż kochają planszówki – na podium znalazły się Zabawki Rebel, gry Dobble Jenga, Jenga Classic i Uno.

 

Podsumowanie roku na Empik.com - infografika-kopia.png

Comments

comments

139
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...